blender of staafmixer

hallo moeders,
ik had een vraagje ik heb gisterenavond van de goede man een blender en staafmixer gekregen voor de kleine strakjes. Maar nu is mijn vraag waar gebruik ik wat voor? of heb ik aan ding wel genoeg ? wie kan mij helpen

alvast bedankt

Hoi Susanne.
Inderdaad kan je beide apparaten goed gebruiken voor pureren, maar mijn voorkeur gaat uit naar de staafmixer.
Had ook altijd al een blender maar was zo'n groot ding maar verschillende onderdelen welke je dan steeds allemaal moet afwassen enzo.. Haha. Met de staafmixer gaat het sneller en was je ff voorstuk af en klaar... Tja, maar net wat iedereen handiger vind. Misschien is de blender handig voor als je grote hoeveelheden in één keer wilt bereiken (bijv om in te vriezen). Voor kleine hapjes die je per keer bereidt vindt ik dus een staafmixer fijner.

Succes met je keuze.

Ik heb ze ook allebei maar gebruik voor de hapjes alleen de staafmixer. En inderdaad de zelfde redenen als hierboven. Daarnaast heb je met een staafmixer naar mijn idee minder verlies omdat je het beter tussen de mesjes vandaan kunt halen.

Ik heb een blender en een staafmixer.
Heel handige dingen...voor mezelf.

Voor de kinderen heb ik ze nooit gebruikt, die hielden (en houden) niet van gepureerd eten. Dus die kregen gewoon vanaf 6 maanden stukjes om vast te houden en op te eten.

Maar de staafmixer is ideaal om:
-je jus fijn te maken als je bijvoorbeeld uien en appels hebt meegestoofd met je vlees
-klontjes uit sauzen te halen
-soep lekker cremig te krijgen
-pannenkoekenbeslag snel klontvrij te krijgen
-een 1-persoonssmoothie te maken in een diepe beker

en de blender is ideaal voor:
-smoothies
-snel pannenkoekenbeslag: meel, melk, ei  en zout erin, knopje drukken, klaar
-cocktails
-milkshakes

Terug
Bovenaan