Blij en onzeker....

Hallo allemaal,

Ik heb hier in april/mei/juni ook al meegeschreven, maar helaas heb ik een miskraam gehad met 13 weken.
We hadden al een echo gehad met een mooi kloppend hartje.

Nu ben ik, wonder boven wonder, weer zwanger!!
Ontzettend blij natuurlijk, maar ook zoooooo onzeker voor wat er gaat gebeuren.
Ik weet ook wel dat ik het niet in de hand heb en dat ik gewoon af moet wachten, maar dat is zo moeilijk ;-).

Het vanochtend trouwens getest en ben dus nog maar 4 1/2 week zwanger.
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Oei, na 13 weken...dan denk je inderdaad de meeste onzekerheid wel gehad te hebben. Wat rot voor jullie. Ik begrijp je angst, heb er zelf ook last van:-( heb een mk gehad in maart bij 6,5 week. Maar probeer het toch los te laten en te genieten! Zoals je zelf al zegt, heb je het toch niet in de hand. Maar weet dat het gemakkelijker gezegd is dan gedaan hoor, heb net m'n zoveelste jankbui achter de rug:) Ben nu 5,1 week (eigenlijk morgen 6 maar heb een late eisprong gehad), a.s. dinsdag m'n eerste echo. Wat mij wel helpt af en toe, is het wat concreter maken. Heb bijvoorbeeld twee schattige rompertjes gekocht en ben al wat babynamen aan het bedenken.... En de echo zal ook iets meer rust geven. Want we gaan er natuurlijk vanuit dat het allemaal goed is. Weet je al of je snel een echo wil of juist niet?

Geniet ervan!!
 
Hoi Sas78, ik heb met nog niet aangemeld bij de VK, maar wil wel snel een echo.
Ook niet te snel, want dan heb ik kans dat je nog geen hartje ziet....
Succes met de echo!!!
 
Hey geluksmama,

O wat lijkt me dat moeilijk. Met hoeveel weken had je toen een goede echo gehad? Ja de kans dat het (weer) gebeurd is maar heel klein, maar je zal maar net degene zijn die het meemaakt. Ik heb zelf ook een miskraam meegemaakt in 2007 en ik weet hoe onzeker je er van wordt. daarna wel een gezonde dochter gekregen.
En iedereen kan zeggen: laat het los, maar soms lukt dat gewoon niet. Probeer niet op je lichaam te letten. Ik heb deze zwangerschap beduidend minder klachten dan de vorige en heb wel een goede echo gehad. Dus dat zegt ook niets.

Probeer afleiding te zoeken, stort je ergens helemaal in. Elke keer als je piekert over wat kan gebeuren, zoek dan gelijk weer sterke afleiding. want piekeren lost niks op en je voorkomt het er ook niet mee, het maakt je alleen maar angstig en het kost bergen energie. Huilen kan je altijd nog, als je zeker weet dat het fout is gegaan. Tot nu toe is alles goed en geniet daar ook van! Ik heb het er zelf ook altijd moeilijk mee. Als ik jou verhaal lees kan ik zo wel weer beginnen. Maar het heeft geen zin... als het me overkomt, overkomt het me toch wel... met of zonder piekeren. Lekker nuchter als ik het zo nalees maar dat ben ik totaal niet hoor... ik weet hoe moeilijk het is om het los te laten.

Ben wel benieuwd met hoeveel weken je de echo destijds hebt gehad. was dat vroeg of laat?

Sterkte ermee, maar geniet er wel van hoor!
 
Hoi Bloempje27, ik had de vorige keer met 9 weken een mooie echo gehad.
En je hebt helemaal gelijk, hoor.
Ik weet het ook wel, maar 't is zo moeilijk om het los te laten, hé?
Bedankt!
 
probeer toch elke dag als weer een gegeven dag te zie, probeer te genieten hoe moeijlijk het ook is, heb in januari ook miskraam gehad en ben nu 17 weken maar begrijp je gevoel helemaal, heb nu ik de baby voel pas echt rust in mijn lij en als ik het wat minder voel raak ik nog wel in de stress hoor is denk ik heel normaal.
 
Terug
Bovenaan