Blij en verdrietig tegelijk

Moet dit effe kwijt omdat ik het onbegrip zo zat ben.
Begrijp me niet verkeerd geniet erg van de zwangerschap maar kan het onbegrip niet altijd meer uitstaan. Mijn zwangerschap verloopt niet zo vlekkeloos. Heb meerdere keren in het ziekenhuis gelegen en heb zelfs met 29 weken weeen gehad.
Dinsdag was het weer eens zover en kon niet meer lopen van de pijn. Mijn vader had me thuis opgehaald omdat ze niet willen dat ik alleen ben als ik me zo slecht voel. Ik kon niet eens de auto uitkomen door de pijn in mijn buik. De hele morgen al het ziekenhuis aan het bellen maar daar lag de telefooncentrale plat dus helemaal niemand was bereikbaar. Huisartsenpost gebeld en moest van hen toch afwachten tot ik iemand aan de lijn kreeg. Rond 16.00 uur eindelijk de assistente van de gynaecoloog eraan. Vroeg haar vriendelijk mij door te verbinden met de gynaecoloog. Heb nummer van hem maar dat lag er tijdelijk uit. Nou de dame was alles behalve vriendelijk en vroeg me om de verloskamer te bellen/ De dames op de afdeling kennen me ondertussen aardig goed en weten dat ik niet iemand ben die snel pijn toegeeft. Dus zij lieten me meteen komen. Kreeg daar een meisje van geloof net 20 die voor verloskundige aan het leren was en ze beweerde dat mijn pijn erbij hoort. Nou dus echt niet. Mijn pa was mee omdat mijn man nog werken was. Die vloog best uit. Vooral omdat dit al de zoveelste keer is. Wel aan de ctg gelegen en gelukkig waren het dit keer geen weeen. Heb ondertussen wel nog genoten van het gezicht van mijn pa die hoorde het hartje van ons meiske. en wat is hij toch trots. Ondanks de pijn genoot ik van het hartje van mijn meisje en de trotse opa die volschoot. Maar mijn pa liet het hier niet bij zitten en ging zelf iemand erbij halen. Mja de dames daar werkte niet echt mee en het enige wat ze gedaan hebben is mijn urine maar weer eens op kweek voor de zoveelste keer. Moet vrijdag naar de gynaecoloog en ga echt op tafel slaan. Ik hou dit geen 6 weken meer vol. Slaap hooguit een uurtje per nacht en de rest loop ik rond van de pijn. Hoop dat er vrijdag iets van positief nieuws komt en ze iets tegen de pijn weten. Zelfs nu ik me echt rustig hou verga ik van de pijn. Gelukkig is ons moppie druk genoeg en geniet ik van elke beweging die ze maakt. Maar het onbegrip in het ziekenhuis is echt niet normaal. Hier is het laatste woord nog niet over gevallen. Het echte positieve is dat ons meiske echt heerlijk groeit en voorligt. Zij trappelt er vrolijk op los. Sorry voor het geklaag maar soms wordt ik er gek van. Wil toch graag echt genieten de laatste weken.

ik weet precies hoe je je voelt!
bij mn vorige zwangerschappen kon ik alleen maar huilen! huilen van de pijn maar ook huilen omdat niemand mij scheen te begrijpen!
voor mijn gevoel lag ik dood te gaan. ik vond er zo geen bal aan, aan heel het zwanger zijn niet!
ik kon zelfs niet meer genieten van dat getrap, want dat deed ook pijn!
de vk en de gyn wilden/konden niks doen.
pas met 38 weken wilde ze kijken of ze me konden helpen!
grrrrrrr!
nou, heb dus die weten uit moeten zitten. eindelijk blij dat ik 38 weken zwanger was. vk gestript (had 2cm ontsluiting) maar sloeg niet aan.
met 39 weken nog een keer maar ook dat sloeg niet aan.
met 40 weken sloeg het pas aan ppffff
hoe ik het al die tijd heb volgehouden weet ik ook niet. had natuurlijk geen andere keus. mn man zorgde zoveel mogenlijk voor mn oudste, kookte, deed het huishouden, haalde de boodschappen enz.
ik lag alleen maar te kreperen van de pijn al die weken!

meid, ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd.
hopelijk kunnen ze er bij jou wat aan gaan doen, maar als ik je heel eerlijk moet zeggen denk ik niet dat ze iets kunnen doen.
je kan hooguit vragen om 1 nachtje daar blijven, dan krijg je een soort slaappil waardoor je even bij kan tanken!

liefs, do

Hoi, wat een verhaal weer. Is niet zo raar dat jij je zo voelt.
ga zeker duidelijkheid vragen vrijdag en geef alles aan wat op je hart ligt. Schrijf het ook allemaal op, want als je daar zit vergeet je veel weer door de emoties!!!

HEel veel sterkte meid!!!!!

x yvonne

Meid wat een verhaal!! En wat een behandeling zeg! Ook al kunnen ze niks doen dan kunnen ze het altijd nog op een nette manier brengen en er zoveel mogelijk aan doen dat het te dragen is. Misschien hoort het erbij, nou dan mogen ze wel zorgen dat je iig begrepen voelt. Ik zou het idd allemaal aan je gyn vertellen. Gewoon vertellen hoe jij het ziet en en hoe jij het beleeft, ook de behandeling van de verpleegsters.

Sterkte meid en ik hoop dat ze iets voor je kunnen doen!!!

Liefs ciomama

oh ik ken het helemaal, was bij de bevalling van mijn oudste niet anders. na 10 uur elke 5 minuten weeen!!!! die superpijnlijk waren stuurden ze me gewoon naar huis hoor, kon nog weken duren! het waren maar voorweeen.
8 uur nog volgehouden en toen helemaal kapot weer naar het ziekenhuis.
ander personeel en mocht wel blijven.

Nu zware zwangerschap en 2 ribben gebroken!!!! dacht je dat je gerustgesteld wordt? nee moet gewoon normaa bevallen! ze willen wel kijken voor verdoving. Hallo ik heb botten gebroken in het weeen-gebied! al die spieren om die botten gebruik ik bij de bevalling! ik kan niet eens op mijn rug liggen zonder over te geven van de pijn! Tegen de tijd dat ik beval is het net begonnen met genezen en kans 80% minimaal dat ze opnieuw breken, daarnaast ook nog mijn bekkeninstabiliteit

Sorry hoor maar in nederland kunnen ze zo overdrijven met die natuurlijke bevallingen. ze zijn gewoon bang dat ze teveel werk krijgen, pech voor ze ik moet toch ook gewoon hard werken voor mijn centen?

Terug
Bovenaan