blij, maar toch diep in de problemen

Hallo iedereen!

Heb de afgelopen maand bijna niets anders gedaan dan zwangerschapstesten en.. ik ben zwanger!!
Maar nu heb ik eigenlijk wel een ontzettend groot probleem. Ik ben nog maar 19 jaar en moet dus nog beginnen met mijn studies.
Nu is dit kindje echt niet ongewenst, en ik en mijn vriend hebben kunnen het alles geven wat het maar wil.
Maar ik ben bang dat ik dit niet ga aankunnen.
Zijn hier soms nog tienermoeders, of ouders die nog studeren?
Is het zo moeilijk als ik denk? of valt het nogal mee om studies te combineren met een kind?

 
Hoi,

Eerst en vooral wil ik je zeggen dat ik heel goed begrijp dat je op dit moment ongelofelijk onzeker bent! Het is natuurlijk heel wat om over na te denken!

Toen ik 19 was raakte ik ook ongepland zwanger. Ik weet dat veel mensen dit niet graag horen, maar toen besliste ik om het kindje niet te houden. Mijn vriend en ik waren uit elkaar, ik studeerde ook nog en met veel pijn nam ik die beslissing, waar ik achteraf ongelofelijk veel spijt van gehad heb, hoewel ik nog steeds denk dat het op dat moment 'de beste' keuze was.

Toen ik 21 was studeerde ik af en trouwde ik. Ons kinderwens was (oa ook door de spijt na die abortus misschien) groot. We waren al vlug zwanger en mijn zoontje is nu 9 maanden. Ik zou hem voor geen geld meer willen missen.

Weet je, ik denk inderdaad dat het niet altijd even gemakkelijk zal gaan, maar anderzijds ben ik er zeker van dat het wel mogelijk is! Toen ik in het tweede jaar zat, is er ook een meisje bevallen van haar eerste kindje en zij heeft uiteindelijk examen meegedaan, en de andere vakken deed ze het jaar erna. Ze heeft er dus wel een jaar langer over gedaan, maar ze is wel afgestudeerd. Ik denk dus echt wel dat je het kunt combineren als je het wilt.

Misschien moet je nog eens verder zoeken of hier sites zijn voor tienermoeders, want er zijn zoveel tienermoeders die je waarschijnlijk wel antwoord kunnen geven op je vragen!!!