Blij met Libresse

Hi meiden,

Lynn opende tijdje terug al het zogenaamd 'genante' onderwerp maar blijkbaar hebben veel as mama's last van afscheiding. Ik gebruik nu een week of 2 inlegkruisjes en ohhhhhh heb er nauwelijks last meer van! Ik verwissel ze wel om de paar uur maar wat scheelt het zeg... Voel me veel schoner, ruik niks meer en mn ondergoed is er ook blij mee.

Groetjes!

Hoorde pas van mijn nicht, die had dat ook, dat de verloskundige dat juist afrade, ivm infectie, je kan dan beter elke keer een andere onderbroek aan doen, had ze gezegd!
Liefs nance

Hahaha! Fijn dat je er minder last van hebt meid. Ik vond/vind het idd zo genant maar goed.....er werd massaal op m'n topic gereageerd door de mama's dus ik ben niet de enige. Gebruik nu ook echt om de zoveel uur een schoon inlegkruisje, of het helpt?? Weet ik niet maar ik kan anders wel om de 2 uur een schone onderbroek aan trekken.

Liefs Lynn.

Tja ik kan me voorstellen dat het niet hygienisch is om een hele dag met éen inlegkruisje te doen maar ik zie mezelf al gaan op mn werk, met n schone onderbroek. ;) lijkt mij dat er weinig mis kan zijn met inlegkruisjes an sich, anders zou je na de bevalling toch ook geen kraam- of maandverband mogen dragen? Dan ben je helemaal vatbaar voor bacterien...

Ach ik gebruik ook gewoon inlegkruisjes (bij de eerste ook gedaan) en dat werkt perfect hoor... Ik zie mezelf inderdaad ook niet echt nat mn werk gaan met slipjes in mn tas haha...

En krijg je ook zoveel was van, iedere 2uur een schone onderbroek ;-)
Ik denk dat wanneer je regelmatig je inlegkruisje verschoond de kans op infecties ook niet zo groot is. Naar mijn idee is de kans groter als je het te lang laat zitten, lekker broeien die bacteriën. Blehhh ;-)
Ik heb zelf last van urine verlies (helaas aan mijn 1e bevalling over gehouden) en draag dus iedere dag tena verband. Die pakken zijn niet aan te slepen! Heb er nu tijdens de zwangerschap wel weer meer last van en verschoon ook meerdere malen per dag. Gelukkig nog nooit last van infecties ofzo en doe dit inmiddels dus al zo'n 2,5jaar iedere dag......

geweldig he die inlegkruisjes, kan echt niet meer zonder!! gebruikte het voor de zwangerschap ook al, maar nu is het wel erger geworden met de afscheiding. infecties zal wel meevallen als je gewoon optijd verschoont. heb er zelf nog nooit last van gehad iig. en ga er echt niet elke keer een schone onderbroek voor aantrekken wat een onzin. en ook niet snachts zonder ondergoed slapen, dat lijkt me maar niks! :)

xxx

Terug
Bovenaan