blij

Hallo allemaal,

Ik ben 37 jaar en voor de 1e keer zwanger, nu 6,4 week.
Ik heb gelukkig  niet zo veel  last van zwangerschapskwalen, buiten dat ik moe ben, het koud heb en emotioneel ben.

Ik ben zo vreselijk blij dat ik het wel van de daken kan schreeuwen.
Wat ik het aller moeilijkst vind is mijn mond houden tegenover collega's en vrienden.

Over 2 weken ga ik voor het eerst naar de vlk en hoop dat iets meer te weten te komen over de onderzoeken die mij te wachten staan.

Wie heeft er ervaring met vlokkentest en of vruchtwaterpunctie??
 
Hallo Jet

van harte gefeliciteerd met je zwangerschap meissie ! ik ben zelf 38 jaar en inmiddels 27 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ik herken heel veel in je verhaal. ik vond het in het begin ook ontzettend moeilijk om mn mond te houden en wilde het het liefst aan iedereen vertellen !! Dat heb ik pas gedaan bij 12 weken, moeilijk hoor... sterkte met je mond houden hihi

Ik heb geen ervaring met vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Wel heb ik in het begin een combi test bij de gyn in het zhs gehad. Dat is een nekplooi meting in combinatie met een bloedtest. Let op het is slechts een kansberekening en geeft je nooit helemaal zekerheid. Mijn kans op een kindje met down was 1 op 2034 (te vergelijken met een 15 jarige...hihi).. op basis van die kansberekening hebben wij besloten geen verdere testen te doen. Ik aarzelde voor de vruchtwaterpunctie/vlokkentest omdat er een kleine kans op miskraam bestaat.  

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust ! ! en lekker genieten hoor !!

knuffel
Barbara
 
Hoi,