blij

ik ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben die de borstvoeding wil afbouwen
ik vind het wel erg hoor, want het is toch een erg persoonlijke band met je kind die alleen ik kan hebben eigenlijk
maar ik denk als je er onderdoor gaat, en het gevoel hebt dat je de hele dag met je borst bloot loopt ( zo voelt het voor mij tenminste, en je kindje er naar mijn idee niet vol van wordt en steeds tussendoor veel huilt) je moet kijken wat voor jou en je kindje het beste is
en voel je je dan allebei beter met flesvoeding
why not?
ik hoor steeds mensen om me heen die zeggen "zonde probeer het vol te houden"
alsof ik er zelf niet van baal haha ja toch , ik vind het zelf ng het ergste
maar ja, maar zien hoe het verder gaat lopen toch? het beste voor mijn kindje is het belangrijkste
ik geef nu nog smorgens en avonds borst en tussendoor afgekolfde melk met een schepje fles voeding, om haar te laten wennen. en ze reageert er goed op. langzaamaan toch maar volledige fles.
groetjes sandra

Ik ben zelf na vier wk om gaan schakelen naar flesvoeding. De hoofdreden was dat ik het zelf niet trok. Ik schoot echt in de stress van het voeden, ik ben zelfs een paar keer in paniek wakker geworden, gewoon omdat ik tegen een hele dag voeden op zag (lukas deed gemiddeld 50 minuten over een voeding). Op een gegeven moment zat ik te voeden waar mijn moeder bij zat en die zij zelfs van ' meid wat doe jij dat gestressed'   De eerste keer dat ik Lukas een flesje gaf vond ik heerlijk, ik kon eindelijk genieten van het voeden van mijn kleine mannetje. Ik heb zelfs mijn man op zijn werk gebeld om hem dit te vertellen.

Annemieke

ook ik had er moeite mee toen ik er mee moest stoppen. maar ja het is niet anders. mijn oma vond het verschrikkelijk die zei ga door zet door. het is het beste voor de kleine.

ja duh dat weet ik ook wel maar ja als het niet is dan is het zo. klaar. niet druk over maken andere mensen hebben makkelijk praten maar ondertussen ben jij de gene die het moet doen. en dat vergeten ze ff.

maar ja gelukkig reargeert ze nu al goed op de flesvoeding.
sterkte meid.

Hoi
Ook ik ben begonnen met afbouwen van bv en ik vind het ook jammer, maar mijn kleine man is steeds zo onrustig aan de borst dus kolf ik iedere voeding en dat ben ik nu zo zat echt. Ik voel me gewoon en koe met die kolf. En ik heb een borstontsteking gehad en nu zit ik er weer tegenaan (rode plek en mijn andere borst een harde schijf), ik dacht vrijdagavond dat ik al borstontsteking had ik moest gewoon huilen van de pijn! Ik geef Thomas tussendoor al kv en dat vindt hij ook heel lekker.
Liefs Esther

hoi hoi

idd het is erg vervelend hoe anderen er op kunnen reageren....

ze bedoelen het goed, maar het is jouw beslissing.......

enne vaak een weloverwogen beslissing als het om jouw kindje gaat..

jij moet het ook aankunnen en hoe gestressterd jij bent hoe moeizamer het allemaal gaat.. en dan krijgt je kindje ook niet voldoende binnen....

dus volg je gevoel en je hart en als je vind dat je de beste beslissing heb genomen dan is dat zo...

een kindje heeft voeding en liefde nodig en een moeder rust om te genieten van haar kindje en dat is het allebelangrijkste

liefs tobi

Terug
Bovenaan