Blij

Vandaag weer bij het CB wezen wegen.
Ik weet niet meer of ik het hele verhaal hier al had verteld, maar Hannah groeide dus niet erg hard en vorige week begon het CB er zelfs over dat ik maar flesvoeding bij moest gaan geven. Maar dat wil ik helemaal niet. Ik 'mocht' nog wel eerst een lactatiekundige raadplegen om te kijken of die nog iets kon bedenken.
Dat heb ik dus gedaan en vandaag weer wezen wegen.
Vorige week woensdag was ze 4435 gram en vandaag 4720 gram. Dus bijna 300 gram aangekomen in 9 dagen! Tot nu toe was ze over ruim 4 maanden gezien gemiddeld maar zo'n 75 gram per week aangekomen, dus dit is echt ontzettend veel voor Hannah.
Ik ben dus weer helemaal blij en het CB dit keer ook...
Wel voor over twee weken weer een afspraak om te wegen, want ze willen het wel in de gaten houden. Maar dat maakt niet uit. Vind ik zelf ook wel fijn om het een beetje in de gaten te kunnen houden. Anders zou ik pas over twee maanden weer moeten.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Wat fijn voor je dat ze nu zo goed aangekomen is. Laat je niet overhalen tot die FV hoor!! De eerste weken in het ziekenhuis bleven ze dat bij mij ook maar proberen en ik ben blij dat ik vol heb gehouden en BV ben blijven geven. Inmiddels eet Iris er al wel het een en ander naast.
In tegenstelling tot jouw kleine meid heb ik een flinke dikkerd, laatste keer op de weegschaal al 7820 gram!!!

Hannah kwam de laatste twee weken zelf al vaker om een voeding en (helaas) ook weer 's nachts. Een week lang zaten we weer op 8 voedingen en deze week weer op 7. We zaten eigenlijk al heel lang op 6. Ze krijgt dus meer voedingen, en ik laat haar nu ook weer twee borsten drinken, terwijl ze heel lang maar eentje per keer dronk. Ze leek altijd tevreden na een kant dus liet ik haar niet nog een tweede kant drinken, maar tot mijn verbazing drinkt ze daar nu dus wel nog gewoon verder. Dus meer voedingen en denk ik ook meer melk per voeding.
De nachten zijn wel weer zwaar, maar ze doet het er dus goed op en die nachtvoedingen zijn ook erg goed voor mijn productie. Zolang ik er niet te vaak uit hoef per nacht gaat het allemaal wel. Aan de ene kant hoop ik dat ze snel weer gaat doorslapen, maar aan de andere kant mag ze ook nog wel een tijdje een keer 's nachts drinken, da's goed voor haar en dus ook voor mijn melk (alleen wat minder voor m'n nachtrust...).

We gaan gewoon lekker door met de BV.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Vervelend idd dat je nachtrust weer onderbroken wordt. Hoop voor je dat het een tijdelijk iets is, een paar weken houd je dit vast wel vol, toch? Maar het is in ieder geval fijn dat ze door extra bv te vragen en de 2e borst nu goed gegroeid is. Ik hoop voor jullie dat het zo goed blijft gaan en dat je snel 's nachts weer door kan slapen.

Terug
Bovenaan