blij

Daarnet was ik bij de verloskundige. Al vanaf gisteravond zag ik er tegen op. Omdat de eerste keer mijn bloeddruk hoog was moest ik nu (twee weken later) alweer terug.
Maar gelukkig was mijn bloeddruk nu goed. Helemaal normaal. Goed nieuws dus.
Ik hoef me voorlopig geen zorgen te maken, hooguit weer vanaf week 28 ofzo (waarschijnlijk wordt het dan wel spannend en is de kans klein dat de uk 42 weken zwangerschap haalt)

maar zooooo fijn dat het nu goed is. Nu pas weer over een maand (ik was al bang voor elke 2 weken zo'n stressmoment)

ja dan valt er een last van je af he!
had je dat bij anders zwangerschap ook?
bij mij is hij vaak te laag en val dan flauw bij bij voor beelt ah die warmte wisseling hahah vooral bij de eerste
al die mensen inpaniek BEL 112 en ik nee even wachten gaat zo wel weer
hahaha

Volgens de vk kan het niet alleen van zenuwen komen. Waarschijnlijk reageert mn lijf heel extreem op zwanger zijn. Als je lijf er een beetje aan went daalt de bloeddruk ook weer. De vorige keer kunnen rekken tot 38wkn. Maar hoe ik toen begon weet ik niet omdat ik toen pas rond 8weken wist dat ik zwanger was. De kans blijft nu wel dat het hoger wordt, maar we beginnen in elk geval wat lager

de vorige meting waren eigenlijk 3 metingen verdeeld over ongeveer een week. Steeds zo ongeveer 142/92. Daar waar 90 als onderdruk als grens staat voor doorverwijzen naar ziekenhuis ipv bij je eigen verloskundige. Gisteren was hij 125/78 dus dat was gewoon normaal. Dit houden we vast (hoop ik). Tot een week of 18-20 kan je bloeddruk zelfs nog verder dalen om vanaf week 28 weer toe te nemen.
Bij de vorige zwangerschap was het een de avond voor de bevalling 150/117

Terug
Bovenaan