blije maar onzekere november mamma......

Hallo allemaal!

Ten eerste allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik ben Bianca, 24 jaar  en  ben sinds een week ook  helemaal in de wolken.... ik  hoop dat  als ik  het goed heb berekend 23 november mjn eerste kindje mag verwachten!

Maar sinds vanochtend ben ik erg onzeker.....na het douchen droogde ik mijzelf af en zag aan mijn handdoek oud bloed zitten! ik schrok me naar! En de rest van de dag af en toe ook bij het afvegen....klinkt misschien raar maar het was slijmerig. Ik ben zo bang dat het mis gaat......heb wel de eerdere forums gelezen...en dat heeft me wel iets  gerust gesteld maar knijp 'm wel!
Wilde dit gewoon even kwijt. En wilde graag laten weten dat ik ook hoop  een " november mamma" te gaan worden!

Veel liefs,
Bianca

Hoi Bianca,

Hier even een oktober mama. Dat oude bloed kan van alles zijn. Toen ik met 7 weken een echo kreeg zei de gyn dat er oud bloed in mijn baarmoeder zat dat er misschien uit zou komen. Daar moest ik dan niet van schrikken. Het kon ook dat het licham het zou opnemen. Dat laatste is bij mij gebeurd want ik heb geen bloedverlies gehad. Maar maak je dus niet teveel zorgen. Mijn beste vriendin weet sinds een week dat ze 11 weken zwanger. En dan na drie grote bloedingen die ze aanzag voor ongi''s.
Alles kan dus. Maak je niet teveel zorgen. En maak je je toch erg ongerust, bel dan je verloskundige of huisarts en vraag om een vroege echo.

Veel sterkte en geluk!!

Liefs, Billie
12w zwanger van nmr 2, Mama van Quinten

Hoi Bianca

Ik hoop ook een 'november mama' te worden. Ik mag 22 april voor de eerste keer naar de verloskundige. Dan ben ik bijna 10 weken. Ze maken dan nog geen echo, maar kunnen wel naar het hartje luisteren. Ik heb de afgelopen dagen veel gelezen over de ontwikkeling van het kindje in dit vroege stadium en ik heb begrepen dat het hartje in week 6 begint met kloppen. Ik ga er dus vanuit dat je in week 7 al zou kunnen luisteren of het klopt. Een echo heeft volgens mij nog geen nut in dit stadium.
Als je twijfelt over een bloeding en je zorgen maakt, bel je gewoon de verlosk. even. Misschien mag je wat eerder komen?
Succes ermee

Liefs Willeke

Hoi Bianca,

Je kunt al heel vroeg een echo krijgen. Ikzelf heb vorige week een vroege echo gehad, omdat ik in een oktober een miskraam heb gehad. Toen is het hartje niet gaan kloppen. Nu zag ik (vorige week was ik 7,5 week) een piepklein vruchtje, sterk uitvergroot, maar in het echt 1.3 centimeter. En erin zag ik een klein wit knipperlichtje: het hartje. Heel mooi om te zien. Er is verder niet veel te zien, geen armpjes, beentjes enzo, maar ik zag goed het verschil tussen hoofd en romp.  En wat je zelf niet meteen ziet word je wel aangewezen door de echoscopist, die heeft er wel verstand van. Ik stel ook altijd een hoop vragen! Ik kreeg overigens wel een inwendige echo, want via de buik is een stuk minder te zien in deze fase. Maar dat geeft niks, is niet pijnlijk. Ikzelf vind het erg leuk dat ik ook al een hele vroege foto van mijn beeb heb.

Liefs, Kim

Hoi Bianca,

Gefeliciteerd.!!!!!

dat bloed kan idd van alles zijn maar ik zou me ook rot schikken en bang zijn maar het hoeft dus niks te betekenen.

In principe kan je al heel snel een echo maken ook al bij  4wkn alleen zie je dan bijna niks .wel een zwangerschapsring. Bij mij is bij 6 wkn een echo gemaakt en toen klopte het hartje al! Echt heel gaaf. Het klopte toen echt nog maar net.

Succes verder,

Ester

Hoi Bianca,

Ik heb met 6,5 weken al een echo gehad en toen zagen ze het hartje kloppen!!! Ik heb deze echo gehad omdat ik ook "bruin" bloed verloor, dus oud bloed. De verloskundige zei gelijk toen ik haar belde: niks aan de hand, maar dat geloof je op dat moment niet, dat snap je wel. Ik mocht een uur later al een echo laten maken en jawel hoor alles goed!!! De week erna, 7,5 weken, weer een echo gehad, ook alles goed!!! Dus als je ongerust bent bellen en vragen om een echo!!!! Ik weet niet hoever je bent, maar vanaf een week op 6 kunnen ze een echo maken.

Succes ermee!!!

Groetjes,
Jolanda

hoi, met 6 wk. kunnen ze een uitvendige echo maken, heb het zelf ook gehad  en zag een mooi kloppend hartje, bloed hoeft niet altijd op een complicatie te wijzen, belangerijk is wel de hoeveelheid, en als je krampen-buikpijn krijg, de vk. bellen en te vragen om een ego. doen hoor, succes.

Terug
Bovenaan