blije zwangere

A

Anoniem

Guest
Hallo....

(even een vraagje: ik wil de gebruikers  naam `internet `weg hebben en een eigennaam maar hoemoet dat? )

Ik ben 2 maanden zwanger en heb daarvan al 4 weken gepiekerd.
Kun je hierdoor een miskraam krijgen?
Of is een miskraam echt het gevolg van een aanleg fout?

Een hele grote piekeraar

Hoi internet (piekeraar),

Nee, van stress kan je GEEN miskraam krijgen.

Kruimel

stress kan wel invloed hebben op je zwangerschap, maar volgens mij komt dat later en het hoeft niet zo te zijn. Ik heb zelf bij deze en mijn vorige zwangerschap heeeeeeel veel stress gehad en mijn eerste was een grote gezonde baby (die twee weken te laat was)  en deze ligt ook weer helemaal op schema wat betreft groei. Dus zo'n vaart zal het wel niet lopen. Ik heb ook nog niet gehoord dat je van stres een miskraam kan krijgen. Ik denk dat je gerust adem kan halen :)

Jane 34 weken

Ik heb 3 miskramen gehad en dus heel veel stress gehad vooral tijdens de zwangerschap van mijn zoontje.Ik heb mijn gyn gevraagd en die zegt dat een mk puur een aanlegfout is en dat de baby niet kan overleven.

Je gebruikersnaam kan je niet veranderen hier volgens mij.

Ja hoe verdrietig een MK ook is het is moeder natuur die ervoor zorgt dat als er iets van binnen niet goed zit het niet verder gaat. Stress is natuurlijk nooit goed maar volgens mij geen oorzaak van een MK (ik denk alleen vroeggeboorte e.d. dat het daar wel invloed op kan hebben)

Wat ik al zei tegen iemand anders; PROBEER afleiding te zoeken op momenten dat je teveel piekerd, ga lekker langs vriendinnen, praat erover met je vriend / man (die weet dan meteen ook waar je met je hoofd zweeft)

Ik heb tot nu toe maar 1 MK gehad en dat was geen "natuurlijke" dus zou ik niet weten hoe een "natuurlijke" MK verloopt maar volgens mij dus geen stress, probeer echt te genieten van het idee van een klein mensje in je wat hard aan het vechten is om bij jullie te komen. Vier van mijn part elke week dat je zwanger bent om het werkelijker te maken.

Hallo,

volgens mij kun je je gebruikersnaam alleen veranderen als je een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord aanmaakt. Dan blijft die oude wel bestaan maar die gebruik je dan gewoon niet meer. Maar ik weet dit niet zeker, moet je even proberen.

Ik heb in oktober een miskraam gehad, wat echt een fout in de aanleg was.
Ben nu weer zwanger van een tweeling. Bel anders je vk of je niet eerder een echo kan laten maken. Bij mij deden ze dat wel ivm de vorige zwangerschap.

Succes Miranda

Terug
Bovenaan