blijf maar dik...

ik ben vijf maanden geleden bevallen van een kerngezond zoontje, heel gelukkig, maar ik blijf dik..draag drie maten te groot en zeker met deze warmte is het echt zwaar. Het wil maar niet lukken, geef volledige bv en in de boekjes schreven ze dat door bv je sneller afvalt maar daar klopt niets van! In elk geval niet voor mij, ik vind het zo'n teleurstelling. Vraag me af of ik ooit nog afval? Begonnen met sporten maar snel weer gestopt want samen met werken lukt het me echt niet. Heb gewoon geen energie, moet elke dag een dutje doen smiddags als de kleine slaapt. Anders haal ik het gewoon niet meer. Stoppen met bv wil ik niet, want ik vind het een must omdat we in de familie hooikoorts en eczeem hebben, en ook omdat ik bv wel makkelijk vind en leuk om te geven. Nu zegt iedereen je zult wel afvallen zodra je stopt, maar stel dat dat niet zo is?

Ik hoef niet mooi te zijn maar wil alleen maar dat mijn benen niet tegen mekaar plakken, bah wat is dat een vies gevoel met deze warmte..Ik begin nu echt respect te krijgen voor mensen met overgewicht, want het is echt geen pretje om zo te moeten leven.

Wie herkent dit probleem? Of ben ik weer de enige want ik zie genoeg vrouwen rondlopen met een kleine van 5 weekjes en zelf in kleren van maatjes 36...hoe doen ze dat?

Hoi, wat een vervelend probleem! Kun je mij vertellen wat je zoal eet op een dag?
Ik probeer dan te kijken of er iets veranderd moet worden.

Groetjes Monica.

Hee Anoniem

Kop op meid! Ik heb zelf aan den lijve ondervonden dat je lichaam toch echt wat tijd nodig heeft om te ontzwangeren. Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik 15 kilo aangekomen. Ik was er 10 meteen kwijt maar die laatste 5... grrrrr... die kreeg ik er maar niet af. Maar goed, na 5 maanden was ik alweer zwanger van ons tweede kind. Weer 10 kilo erbij en weer 10 eraf en weer die verdomde 5 kilo. Onze tweede is inmiddels 13 maanden oud. En nu ben ik pas weer (zelfs onder) mijn oude gewicht. Het grappige is dat het afvallen pas gemakkelijk ging 9 maanden na de bevalling. Achteraf denk ik dat het komt omdat mijn hormoonhuishouding nu pas echt weer normaal is. Dus wat iedereen zegt (en wat je liever niet wilt horen) "9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren" . Dat klopt bij mij wel. Met andere woorden. Het gaat je vast wel lukken. Heel veel water drinken meid!

Floor

Wat ik zoal eet op een dag?

Melk smorgens met cornflakes, smiddags twee boterhammen, als tussendoortje vanille vla, savons gezond warm, en de hele dag door drink ik water en groene thee zonder suiker.

soms eet ik als tussendoortje een banaan, of als ontbijt een twee kiwis. Ik weet dat het niet aan mijn eten ligt, want ik weet dat ik gezond eet, juist omdat ik borstvoeding geef en eerlijk gezegd heb ik geen behoefte in ongezonde dikmakende dingen.

Heb een grote kan met water klaar staan en drink echt zeker drie liter per dag aan water en thee.

Ben begonnen met sporten maar het lukt me gewoon niet qua energie en ook niet qua planning, want de sport die ik enorm leuk vindt is alleen savonds op het tijdstip dat de kleine naar bed moet. Vermits papa hem niet kan instoppen en hem rustig kan laten worden, moet ik dan thuis zijn. En zelfs als hij het kon, tegen de avond ben ik zo moe...

Floor, ik ben heel benieuwd na negen maanden, maar ik moet nog 17 KILO afvallen. Het is echt erg, ben er maar zes afgevallen met de eerste week na de bevalling. Dus in totaal was ik 23 kg aangekomen. Wandel veel met de kleine, voel me wel fitter als in het begin, en ben wel wat steviger geworden maar de kilos willen er niet af. Geef trouwens nog borstvoeding, deed jij dat ook nog lang/

Bedankt voor de reacties..

Hoi Anoniem, als ik zo jouw eetpatroon zie staan, vind ik dat wel wat weinig!

Je moet goed voor jezelf zorgen en ook nog eens voor je kindje!

Ik mis extra zuivelproducten (magere)
Ik mis wat vet en ik mis extra brood.

Als jij zegt dat je veen aan het wandelen bent en zo moe bent in de avond, dan eet je misschien wel te weinig. Begrijp me niet verkeerd hoor! Ik wil je echt niet laten aankomen, maar van te weinig eten val je ook niet af hoor! Je verbranding moet wel aan de gang blijven.
Hoeveel woog je voor de zwangerschap? En wat weeg je nu?

Ik hoop toch nog op een reactie.

Groetjes Monica.

hoi weer,

ik moet mezelf soms verplichten om te eten omdat ik gewoon geen trek heb. Soms vergeet ik ook helemaal om te eten, alleen savonds eet ik altijd een gezonde warme maaltijd.

Ik woog 60 en weeg nu 76,7 KG. Wat ik ook eet, ook bij dagen dat ik wel trek heb, mijn gewicht schommelt een halve kilo naar boven en naar beneden. Vandaag woog ik rond dertien uur, omdat ik weer naar bed ben gegaan na het vroeg opstaan met de kleine, 76,1 kg, Maar helaas het betekent niets.

Verschillende mensen sporen me aan om te gaan sporten, dat zou me energie geven, maar dat heeft echt geen zin want ik heb gewoon geen energie! Overdag wel, want dan denk ik van straks lekker gaan spinnen, maar als het zeven uur geweest is, dan denk ik van o jee ik ben zo moe, dat lukt me echt niet.

En geloof me, ik ben echt niet op dieet, want ik heb een ongelooflijke antipathie met dieten.

Benieuwd naar je reactie.. Doei

Hoi, ben pas bevallen, dus moet allemaal nog zien hoe het bij mij allemaal zal gaan. Maar ik weet wel dat het tijd nodig heeft. Iets waar je lichaam 9 maanden mee bezig is geweest kan niet in 2 maanden ongedaan gemaakt worden. Je moet goed blijven eten ivm je borstvoeding, want als ik dat zo lees eet je maar weinig hoor. In principe eet je immers nog steeds voor 2 hoor!!
Die overtollige kilo's kan je het beste aanpakken door regelmatig met de kleine te gaan wandelen, door straks weer lekker iets aan sport te gaan doen. Misschien duurt het wel een jaar, maar neem er gerust de tijd voor hoor!!!!

Hoi hier ben ik weer, nu lees ik dat je alleen soms een gezonde maaltijd neemt in de avond, dat is dus echt fout he?

Ga maar eens wat meer eten. Je lichaam moet hard werken om die melk te krijgen en om te herstellen.

Succes.

Terug
Bovenaan