Blijf me verbazen

toch even de situatie hier waar ik me over blijf verbazen.
Na elke fles is Caileigh ongeveer nog een uur wakker, een vrolijke dame die van samen spelen houdt maar ook een tijd in de box kan liggen. Ze grijpt naar dingen, pakte gister de rammelaar vast en keek me trots aan. Dan is ze moe, leg haar in bed, ze klaagt soms dat ze niet wil, maar dat is snel over. Vervolgens hoor ik haar 4 uur niet. Nouja eigenlijk hoor ik haar helemaal niet. Na 4 uur ga ik boven kijken (hou om de 5 uur fles aan), of ze ligt nog in coma of ze ligt klaar wakker met haar duim in de mond. Ze klaagt soms als blijkt dat ze een poepluier heeft, en omdat ze dan even uit bed is geweest huilt ze als ze weer terug maar bed gaat.
Nooit hoor ik haar als ze wakker is. Ze vindt het wel best in bed?! Nooit hoor je haar dat ze honger heeft. Vertrouwd ze zo op ons dat ze weet dat de fles wel komt?
Ze krijgt 4x 180/6 (nouja meestal doe ik 190 water) en die gaan helemaal op. Ik vraag me dus af of ze wel genoeg krijgt omdat ik nooit signalen van honger krijg. Wel merk ik gister en vandaag dat ze na de fles (20 min doet ze erover) meteen op haar vingers sabbelt of iets anders grijpt en daar op sabbelt. Heeft ze nog honger?!
Ik ben nu een week gestopt met de reflux medicijnen en dat gaat goed (yay!) en zit nu te denken of ik misschien moet beginnen met rijstebloem in een fles. Gewoon een schepje. Ze kijkt steeds meer aandachtig naar ons als we eten, ze maakt hap bewegingen en stopt alles in haar mond. Of dat ik de flessen moet ophogen (heb echter gelezen dat 210/7 flessen eigenlijk te veel in een keer is)
Of dat ik haar toch eerder moet wakker maken/uit bed moet halen en weer 5 flessen moet aanbieden...
Laatst lag ze wakker en toen haalde pa haar uit bed, maar dat werd gejengel en toen ze weer in bed werd gelegd flink huilen dat ze weer in bed lag. Waarop ik natuurlijk heel vervelend was tegen paps 'ik zei toch dat je haar moest laten liggen'

De eerste weken huilde ze zo veel dat we niet wisten hoe of wat, maar nu geeft ze weer amper aan wat er moet. ik klaag niet hoor! Laat dat duidelijk zijn!, ze groeit goed, lacht en speelt heerlijk en wat extra tijd voor mezelf is fijn. Echter gaf het cb me weinig terugkoppeling of ik moest ophogen of meer flessen moest doen. Het was eerder: goh wel vroeg nu al 4 flessen...

Sorry voor het lange verhaal hoor!

Zeiden ze tegen mij ook, oh eigenlijk beetje te vroeg voor 4 flessen. Nou maakt mij niets uit ik hou het zo. Geniet ervan dat ze zo makkelijk is! Je hoort gewoon zoveel vreselijke verhalen dat als je kind makkelijk is, je bijna verbaasd bent! ;)

Ik zou het ook lekker zo laten! En binnenkort kun je gaan beginnen met fruit en groente en dan zijn 4 flessen wel fijn. Ik wacht met fruit geven tot Luana op 4 flessen zit, of dat ze 4 maanden is. Je zou rijstebloem kunnen geven, maar als ze fijn tevreden is zou ik het eerst nog even zo laten. Als ze honger krijgt dan zul je het vanzelf wel gaan horen haha! Zolang ze tevreden is, goed groeit en goede poep- en plasluiers heeft zou ik me zeker geen zorgen maken en er fijn van genieten!!

Liefs ciomama

Ze is heel tevreden volgens mij. Als ze meer wil zal je haar juist wel horen. En dat ze haar handje in der mond doet heeft volgens mij ook met de ontwikkeling en het ontdekken van haar handjes te maken. Lekker hoor, maar snap ook wel dat dat ook wat onwennig is :)

Hoi hier een beetje het zelfde verhaal, enige is dat hij de laatste week in de nacht onrustig is.
Ik laat hem wel komen, tot max 5 uur. Hij gaat met zijn handen over elkaar wrijven als hij honger begint te krijgen. En sabbelen op de handen doet hij al weken.
Als ze goed Groeid gaat het goed en zal ik het zo laten.
Wij geven sinds gisteren 2 kleine schepjes rijstebloem en uit zijn puckababy gehaald en slaapt vannacht rustig.

Cb gaf bij ons ook geen duidelijk antwoord of de rijstebloem mocht, ze zeiden ook niet dat het niet mocht

X

volg je gevoel!

sommige babies zijn zo tevreden, ook jonna hoor je amper als ze wakker wordt tot ze begint te kletsen, ze kletst echt veel

maar doet jouw ukkie wel kletsen? geluiden maken? hou het gehoor nl even in de gaten dan.
Ook zij huilt niet snel voor de fles tenzij ze honger heeft. om 16 uur vandaag lag ze gewoon lekker en om 20 uur liet ze zich wel horen.
ook nachts weet ze dat ik wel kom dus ze brabbelt/jammert dat ze wel wil maar huilt niet. Mara had natuurlijk vele meer honger omdat er zo weinig in bleef en die huilt nog veel

Terug
Bovenaan