Blijk twee week langer zwanger te zijn, wie kent dit?

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Ben vandaag bij de gyneacoloog geweest omdat  de verloskundigen  niet goed konden voelen hoe het kindje ligt. Nu ligt hij/zij netjes met zijn/haar hoofdje naar beneden, alles zag er goed uit. Na meting bleek echter dat ik 36 week zwanger zou zijn in plaats van 34.

Heb met 7 weken een echo gehad i.v.m. angst voor een buitenbaarmoedlike zwangerschap, wat gelukkig niet zo was, hier werd ik op 7 weken gezet, terwijl wij dachten 8 weken te zijn. Met 11 weken heb ik de termijn echo gehad, bij deze echo dachten ze dat ik vijf dagen verder was dan tijdens de 7 weken echo was bepaald. Tijdens mijn 20 weken pretecho was het hoofdje ook al groter en zou ik anderhalf week verder heen zijn dan wat we dachten. Wij hebben het hier over gehad met de verloskundige en die zei toen dat je daar niet meer op mocht rekenen omdat ze na zoveel weken geen termijnbepaling meer mogen doen. Elke milimeter telt dan mee en je zit er dan makkelijk naast. Nu blijkt dus dat ik toch twee week verder ben.
Weet niet meer excact wanneer mijn periode was, heb het toen niet opgeschreven, dus alles is wat dat betreft mogelijk.

Nu morgen maar even met de verloskundige bellen of ze nu de bevallingsdatum gaan aanpassen of niet. Het vervelende is wel dat ik nu nog twee week moet werken, want ik zou 4 week van te voren stoppen.

We zullen wel zien wanneer het kindje zich aanmeld ben in ieder geval erg blij dat alles goed was. De gyneacoloog was ook tevreden.

Moest even mijn verhaal kwijt.

Groetjes jmak

hihi grappig! scheelt toch weer 2 weken lopen meid! geloof me 2 weken kan wel heel wat zijn, maareh je kan toch gewoon je zwangerschapsverlof hierop aanpassen nu? ik dacht  4 weken verder te zijn in het begin maar bleek toen minder lang zwanger dat is minder :p

Hallo,

Zwangerschaps verlof is net aangevraagt. En de baas rekent er ook nog op dat ik nog twee week blijf. Heb straks dan wel misschien twee week langer met de kleine, lijkt me ook erg leuk.

groetjes jmak

Als je het vol kan houden WAAROM NIET? inderdaad 2 weken langer met de kleine is erg fijn! Maar denk wel goed aan jezelf, wel wat laat toch om nu pas verlof aan te vragen of is dat normaal?

Jeetje, wat een verassing.

Let je wel goed op jezelf? Hou je er ook rekening mee, dat die 4 weken van te voren wettelijk bepaald is, niet dat je werkgever een boete krijgt of zo? Ik weet niet hoe het zit, maar ik kan het me wel voorstellen, het is niets voor niets wettelijk geregeld.
Wellicht dat je een gulden middelweg kunt creeren?

Liefs,
Noelie

Ons kindje is ook verder of groter dan de uitgerekende datum. Dit kwa hoofd en buik 4 weken en de rest 2weken. Het eene kind groeit harder als de andere.
De termijn echo kreeg ik bij 7 weken en 1 met 9 weken. Deze scheelde 2 dagen met elkaar.
Bij ons is het waarschijnlijk een groter kindje. Ben benieuwd of ik nu over 2 weken nog een keer een echo ga krijgen. Anders ben ik bang dat ik die kleine er straks niet uit kan krijgen.
Ben nu 34 weken en 2 dagen.

Liefs, Sarah

Hallo allemaal,

Volgens mij wordt gewoon de uitgerekende datum aangehouden, vind het niet zo heel erg dat ik nog twee weekjes moet, zijn zo voorbij.
Moet toch ook nog een paar dingen afmaken.
Als het kindje nu wel eerder komt heb ik lekker wat meer tijd na de bevalling en dat lijkt me ook geweldig.

Bij mij was de gyneacoloog wel erg zeker van haar zaak dat ik twee week verder ben dan wat eerder was gedacht. Zowel beentje, buik als hoofdje was verder.

Blijf maar gewoon rekening houden met mijn uitgerekende datum, kan het alleen maar meevallen als het eerder komt.

Groetjes jmak

Tja, je kindje kan ook met 37 weken geboren worden. Dan vind je het echt niet fijn dat je maar 4 weke van de te voren gestopt bent....
Mijn eerste kwam dus met 37 weken, thuis geboren gewoon. Maar was heel blij dat ik 6 weken van de voren gestopt was!

Terug
Bovenaan