Blijven bewegen alsof hij jeuk heeft?

Hoi mama's en eventuele papa's,

Ik probeer het zo duidelijk mogelijk te omschrijven, ik vraag me echt af of dit gewoon een baby ding is of dat er iets met mijn zoontje van 4 mnd is.

Onze zoon kan niet uit zich zelf in slaap vallen. Hij wordt door ons in slaap gewiegd, dit gaat vaak wel vlot maar eenmaal neergeleggen dan wordt hij half wakker dan blijft hij maar bewegen met zn lichaampje alsof hij jeuk heeft op zijn rug. Dit doet hij ook sochtends als hij wakker begint te worden. Dit is zo frusterend want dan wordt hij daar zelf wakker door. Het is niet meer door zijn armen maar echt alsof hij ergens jeuk heeft of dat iets niet lekker zit qua kleding bijv. Sochtends begint hij dan half wakker te worden en dan doet hij dat weer en dan is hij uiteindelijk helemaal wakker. Soms komt er dan een scheetje los ook. Dus ik leg dan vaak mijn hand op zijn buik en wrijf dan met de klok mee en dan valt hij af en toe weer in slaap.
 
Misschien gewoon krampjes of luchtbellen als er idd scheetjes uitkomen? Mijn baby ging altijd 'kronkelen' als ik hem neerlegde, zo beschreef ik het altijd. Had veel last van kramp en boeren/reflux. Oplossing heb ik niet, ging rond 4/5 maanden voorbij gelukkig.

Als je echt denkt aan jeuk kun je proberen de kleertjes met ander middel te wassen bijv van neutral. Soms krijgen ze eczeem van wasmiddel/verzachter
 
Terug
Bovenaan