Blijven borstvoeden of laten brullen, weet het even niet meer..

Dag moeders,
Had de vraag al eens eerder gesteld maar ik ga toch nog eens vragen want onze zoon is vandaag 4.5 week oud en krijgt BV op verzoek.Overdag maak ik hem nog wel eens wakker als er 4 uur tussen de voeding zit omdat ik niet wil dat hij van de nacht de dag maakt maar daar lijkt het toch op.
Want de hele dag gaat het prima maar 's avonds niet..
Soms wil hij de avond clusteren, prima dag mag. Maar nu is het al een paar avonden achter elkaar dat hij na zijn voeding van 23.00 totaal niet stil te krijgen is. ALs hij gedronken heeft is hij tevreden maar zodra hij in bed ligt is het BRULLEN... tja als ik hem dan weer aanleg drinkt hij weer en zo kan het zich een aantal keren herhalen. Ik wordt hier doodmoe van en weet niet of ik op de goede weg zit. Kan het zijn dat mijn voeding niet genoeg is om 23.00 uur en dathij moet blijven drinken. Heb namelijk niet echt het idee dat het krampjes zijn. Als we hem namelijk uit bed halen is het vaak over...
Wat is wijsheid, blijven aan leggen, maar hier wordt ik wel doodmoe van. Want hij drinkt dan (met tussenpozen van 3 kwartier of zo) van 23.00 - 2.00..., laten huilen?
Graag advies of tips want we weten het even niet meer..

Grt Debby mama van Fedde 06-11-06

quote: Debby Kruse schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-12-2006 11:17:15'));

Dag moeders,
Had de vraag al eens eerder gesteld maar ik ga toch nog eens vragen want onze zoon is vandaag 4.5 week oud en krijgt BV op verzoek.Overdag maak ik hem nog wel eens wakker als er 4 uur tussen de voeding zit omdat ik niet wil dat hij van de nacht de dag maakt maar daar lijkt het toch op.
Want de hele dag gaat het prima maar 's avonds niet..
Soms wil hij de avond clusteren, prima dag mag. Maar nu is het al een paar avonden achter elkaar dat hij na zijn voeding van 23.00 totaal niet stil te krijgen is. ALs hij gedronken heeft is hij tevreden maar zodra hij in bed ligt is het BRULLEN... tja als ik hem dan weer aanleg drinkt hij weer en zo kan het zich een aantal keren herhalen. Ik wordt hier doodmoe van en weet niet of ik op de goede weg zit. Kan het zijn dat mijn voeding niet genoeg is om 23.00 uur en dathij moet blijven drinken. Heb namelijk niet echt het idee dat het krampjes zijn. Als we hem namelijk uit bed halen is het vaak over...
Wat is wijsheid, blijven aan leggen, maar hier wordt ik wel doodmoe van. Want hij drinkt dan (met tussenpozen van 3 kwartier of zo) van 23.00 - 2.00..., laten huilen?
Graag advies of tips want we weten het even niet meer..

Grt Debby mama van Fedde 06-11-06

Hoi Debby,

Wat lastig zeg! Ik herken het wel een beetje hoor, ik heb mijn dochter (is nu 16 maanden), 10 mnd bv gegeven en in het begin was het ook erg uitzoeken hoe en wat. Meteen aanleggen als ze huilt? Dat dat ik vaak wel, maar dat betekende dan ook soms wel 9 of 10 voedingen op een dag! Een fulltime baan dus.... Ik voedde trouwens ook op verzoek, maar vond het wel lastig te bepalen wanneer ze nu eigenlijk verzocht. Juist van het vele aanleggen en drinken kon ze weer teveel melk binnenkrijgen, waardoor de kans op krampjes weer groter werd.
Maak je  Fedde voor de voeding van 23.00 uur wakker? Zoja, dan zou je dat mss niet kunnen doen en hem laten liggen. Ik heb toch op een gegeven moment een soort ritme ingebouwd, want ik kon het ritme van mijn dochter niet echt volgen. Ik schreef op wanneer ik voedde en keek of er een lijn in zat. Ik merkte dat ze wel rustiger werd van de regelmaat: slapen-voeden-  'spelen'. Ik legde haar na het voeden eerst vaak neer te slapen (want ja, dan zijn ze lekker slaperig), maar heb het later omgedraaid, dus na het voeden niet meteen slapen, maar spelen. En na het spelen slapen. Dat ging veel beter! verder heb ik haar overdag altijd beneden in de wagen laten slapen en met de laatste avondvoeding van 23.00 uur ong. ging ze mee naar boven, en legde ik haar in haar weigje. Dat heeft trouwens de eerste 6 mnd naast ons bed gestaan. Erg handig met bv geven snachts en ze vond het zelf blijkbaar ook prettig.
Ik hoop dat mijn verhaal  een beetje samenhangend is en dat je er wat tips uit kunt halen. Ik kan je anders nog adviseren om naar www.borstvoedingsforum.nl  te gaan, daar zijn veel vrouwen met een enorme ervaring en ze kunnen je vast en zeker ook een eindje op weg helpen. Heel veel succes ermee en zet 'm op! Straks zul je merken, gaat het steeds makkelijker en hebben jullie helemaal een eigen ritme gevonden!

Liefs, Mimi

Hoi!

Hier ik nog even... Zou het ook kunnen zijn dat hij op die momenten in de nacht een grote zuigbehoefte heeft? Weet niet precies wanneer het verstandig is om hem een speentje te geven, maar zodra het mag kun je dat ook gaan proberen.  Sterre wilde er eerst niets van weten en wist niet hoe ze dat ding in moest houden, maar na een  paar weken lukte het en was ik eindelijk verlost van de eeuwige pinksabbelen!

Groetjes, Mimi

Hai Debby,
ik maak mijn zoontje ook wakker voor zijn laatste voeding. En of ik hem nu om 20.00 uur voedt (een regeldagje) of 23.30 (als het bezoek de deur uit is), hij wordt gewoon om 8.30 uur wakker. Ik durf hem niet door te laten slapen, omdat ik bang ben voor nachtelijke voedingen (ik werk tegenwoordig weer, dus het is geen pretje als de korte nacht wordt onderbroken voor een  voeding, hoe gezellig ook.
Ik denk dat Fedde gewoon moeite heeft om in slaap te vallen. Het is niet leuk, maar misschien moet je het huilen even aanhoren. Bepaal zelf wel hoe lang je dit laat duren. Mijn zoontje slaapt ovedag bijna altijd meteen in, wanneer ik hem na de eerste vermoeidheidssignalen in zijn bedje leg. Maar na de voeding van 18.00 uur is het altijd brullen geblazen. Ik laat hem maar.
Zuigbehoefte kan het ook zijn. Misschien een speentje. Maar mijn ervaring met borstvoeding is, dat ze pas loslaten als ook aan die behoefte is voldaan.
Volg je een echte regelmaat (voeden-spelen-slapen) of niet? In het eerste geval zou ik gewoon denken aan een 'huiluurtje'. In het tweede geval zou je dit kunnen proberen, zodat Fedde wat meer duidelijkheid krijgt. Hoe dan ook: succes!

Terug
Bovenaan