Blijven borstvoeding of laten brullen, weet het even niet meer...

A

Anoniem

Guest
Dag moeders,
Had de vraag al eens eerder gesteld maar ik ga toch nog eens vragen want onze zoon is vandaag 4.5 week oud en krijgt BV op verzoek.Overdag maak ik hem nog wel eens wakker als er 4 uur tussen de voeding zit omdat ik niet wil dat hij van de nacht de dag maakt maar daar lijkt het toch op.
Want de hele dag gaat het prima maar 's avonds niet..
Soms wil hij de avond clusteren, prima dag mag. Maar nu is het al een paar avonden achter elkaar dat hij na zijn voeding van 23.00 totaal niet stil te krijgen is. ALs hij gedronken heeft is hij tevreden maar zodra hij in bed ligt is het BRULLEN... tja als ik hem dan weer aanleg drinkt hij weer en zo kan het zich een aantal keren herhalen. Ik wordt hier doodmoe van en weet niet of ik op de goede weg zit. Kan het zijn dat mijn voeding niet genoeg is om 23.00 uur en dathij moet blijven drinken. Heb namelijk niet echt het idee dat het krampjes zijn. Als we hem namelijk uit bed halen is het vaak over...
Wat is wijsheid, blijven aan leggen, maar hier wordt ik wel doodmoe van. Want hij drinkt dan (met tussenpozen van 3 kwartier of zo) van 23.00 - 2.00..., laten huilen?
Graag advies of tips want we weten het even niet meer..

Grt Debby mama van Fedde 06-11-06

Hoi,

Onze dochter van twee maanden huilt ook vaak als ze 's avonds na de voeding naar bed moet. Aan de borst valt ze zowat in slaap, maar zodra ze in de wieg ligt, is het janken. In het begin haalde ik haar er dan ook uit, maar tegenwoordig laat ik haar liggen. Meestal valt ze dan vanzelf in slaap (dat kan wel 20 minuten duren) en slaapt ze zo 3 tot 4 uur door.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten,
Petra

misschien moet je even op borstvoeding.nl kijken en dan bij het forum daar kan je al je vragen stellen over borstvoeding heel handig en veel ervaren moeders

wat je ook kan doen is iets eerder voeden zodat de kleine wakkerder is zodat hij niet tijdens het voeden in slaap valt wat vaak gebeurd , en dat hij dus weer wakker wordt   in bed , kan ook zijn de warmte van je lichaam waardoor hij in slaap valt tijdens het voeden , mijn schoonzusje had dat , en geeft nu de laatste voeding per fles
ik geef ook borstvoeding maar kolf het af   en geef het per fles  

als de kleine tijdens het voeden in slaap valt   maakt hij de borst niet geheel leeg   en dan ga jij slapen met een borst die niet leeg is en   dat kan soms een drukkend gevoel geven

en het put je uit als   de kleine telkens   zodra je hem in bed legt weer wakker is , probeer   de voeding eens om 22.00 of 22.30 te geven   kijken of   de kleine dan wakker genoeg is om hem leeg te drinken

je kan hem ook tijdens het voeden stimuleren om te blijven drinken , door hem te strelen of over zijn wangetje te strelen   of zijn voetje , je merkt van zelf welke aanraking helpt om hem/haar door te laten drinken

Hallo,

Onze kleine man, Stijn, is drie weken oud, maar ik herken je verhaal. Aan de borst valt hij 's avonds in slaap, maar als we hem wegleggen is hij weer wakker en is het huilen geblazen. Ik gaf hem steeds ook nog weer de borst, maar hij viel steeds snel weer in slaap. Wat bleek is dat Stijn  vooral heel erg een behoefte aan zuigen heeft, vaak is het niet eens zozeer dat hij nog honger heeft. Omdat wij nog geen speen willen geven, laten wij hem vaak in zijn bed liggen terwijl hij op onze pink sabbelt. Dit is voor hem
voldoende, na een minuut of 10 is hij helemaal tevreden en valt hij wel in slaap.
We hebben ook geprobeerd om hem te laten huilen, maar dat leverde niets op. Voor ons werkt het geven van de pink echt perfect. Ben wel blij als hij straks gewoon een speentje kan.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Carina

Terug
Bovenaan