Blijven sporten (hardlopen)?????

Hallo allemaal,

Ben er deze week achter gekomen dat ik zwanger ben van de tweede. Ik ben echt super blijk want het was heel snel raak. Maar nu loop ik sinds vier maanden hard. Ik train met nog een groot aantal collega's voor een wedstrijd van 5,5 km op 1 september. Ik voel mij lichamelijk erg goed. Maar mijn vraag is. Mag ik door blijven gaan met trainen of is dit schadelijk voor het kindje.

Hoi juffrouw,
'Hier nog een juffrouw (heb groep 5)
Ik ben ook spinninginstructeur, maar ik kreeg last van mijn baarmoeder. Ik voelde een zeurderig gevoel. Ik heb dit toen met mijn vk overlegd en die zei dat het dan toch iets teveel was geweest. Ik ben er nu dus (voorlopig??)   mee gestopt.
Maar zolang jij nergens last van hebt, mag je volgens mij door trainen. Wel moet je hartslag onder een bepaald niveau zitten!!
Maar ik zou voor de zekerheid met je vk of gyn overleggen.
Gr. Yvette

Hey Juffrouw,

ik heb gelezen dat je juist beter kunt blijven bewegen / sporten als je dat gewend bent, je lichaam geeft vanzelf een seintje  als het teveel wordt. Dus: goed naar je zwangere lijf luisteren zou ik zeggen.
Hmmm bedenk me nu: is hardlopen wel prettig voor je? Ik moet mijn borsten denk ik vastplakken anders doet t heel zeer... ;-)

Succes met de loop op 1 september, dat is gelukkig al bijna!

Terug
Bovenaan