Blijvend hoge bloeddruk na pre-eclampsie

Tijdens de zwangerschap heb ik (pre-)eclampsie gehad. Hiervoor ben ik 2 weken opgenomen en daarna hebben ze ons zoontje gehaald met een keizersnede (met 37 weken).
Na de zwangerschap daalde de bloeddruk niet. Ik heb nog 6 dagen op de kraamafdeling gelegen en mocht daarna met bloeddruk medicatie naar huis (ofja naar de neo waar mijn zoontje lag). Ja 6 weken is mijn bloeddruk nog altijd niet helemaal goed. Zijn er meer vrouwen waarbij de bloeddruk hoog blijft? Zakt hij uiteindelijk wel of moeten jullie blijvend medicatie slikken?
 
Hoi,
Wat vervelend! 


Bij mij is ie uiteindelijk wel gezakt, eerste weken nog wel hoog maar ik heb zo'n 4 weken na mijn keizersnede een 24-uursmeting gehad in overleg met de huisarts en toen was het gemiddelde weer goed. Ik gebuik geen medicijnen meer.
Wat ik ervan begreep kun je met een enigszins verhoogde bloeddruk wel leven zegmaar, maar ik zou als ik jou was wel even met je huisarts overleggen?
 
Hi,
wat vervelend voor je! 
ik heb ook pre-eclampsie gehad en hiervoor medicatie gehad. Ook medicatie na mijn bevalling omdat mijn bloeddruk maar niet daalde. Bij mij ging het (pas) na 10 maanden beter en mocht ik van de medicatie af. Dus houdt hoop ?. Btw: ook goed om te weten dat er ook een poli is (volgens mij in Maastricht en ook Erasmus MC) voor vrouwen die ernstige pre-eclampsie hebben doorgemaakt. Als je aan de eisen voldoet, doe je mee aan een programma waar je de rest van je leven in de gaten wordt gehouden (qua bloeddruk, cholesterol etc).
 
Terug
Bovenaan