Blijvende krampen sinds geboorte

<p>Hej iedereen ik ben echt ten einde raad. Mijn zoontje is nu bijna 6 maanden . Er is nog geen enkele pijnloze dag voorbij gegaan . Elke dag en heel de dag door heeft hij last van zijn buikje / maagje / darmen . Ik weet het zelf niet meer en ik weet ook niet meer wat een normale pijnloze baby doet . Hij heeft momenten op een dag dat hij zeker vrolijk is en lacht en leuke geluidjes maakt maar desondanks zie ik dat hij zich steeds verzet tegen zijn krampen . Hij maakt heel moeilijk stoelgang moet zo hard persen dat hij helemaal rood word. Windjes laten is voor hem heel pijnlijk al weet ik niet waarom hij zoekt verschillend manieren om druk te kunnen zetten om een windje te kunnen laten . Zoals met zijn tong protjes geluidjes maken als brullen als een leeuw ja het is moeilijk uit te leggen eb klinkt heel erg grappig en dat is het soms ook maar ik kan hem niet meer zien afzien . Ik heb letterlijk alles al geprobeerd . Er is een bloedafname gebeurt voor kma uit te sluiten dat heeft hij niet , geen bacteries , er is een echo gemaakt van zijn buikje alsook een foto . Zijn plas is nagekeken maar alles leek inorde . Reflux had ik niet laten testen omdat de arts zei na hij mijn uitleg had gehoord dat het geen reflux kan zijn. Ik heb verschillende soorten fles voeding gehad . Nan optipro krampen , nutrilon omneo krampen , althera krampen , novalac ar digest harde stoelgang dus ook krampen , nan complete comfort ook krampen , nutrilon pepti mct de eerste week ging kei goed en daarna begon hij een heel flesje terug te geven wat hij nog nooit gedaan had. Uiteraard gestopt met die flesvoeding. Nu zit ik terug op complete comfort maar tijdens zijn flesje krijst hij het uit van de krampen doe er 40 min over om zijn flesje binnen te krijgen . Constant zit hij te duwen om te kunnen poepen en wanneer hij dan eindelijk poept voelt hij zich nog niet beter want hij krijgt er niet alles uitgeperst . Zelfs met vaste voeding krijst hij het uit van de krampen . Voor zijn stoelgang heb ik eerst lactulose gebruikt maar daar werden zijn krampen nog harder van . Nu gebruik ik forlax junior maar zie nog steeds geen verschil . Het hele vreemde snachts lijkt hij er geen last van te hebben . Ik geef hem zijn laatste flesje rond 12u dan krijst hij eerst tot hij gekalmeerd is en dan slaapt hij tot 08u verder . Ook gebruik ik hepar water helft van het water hepar en andere helft louise water . Heb altijd evian gebruikt . Ik doe extra water er ook bij 10cc soms 20cc . Ik ben ook al naar osteopaat geweest maar echt niks helpt . Wat zou er toch aan de hand zijn met hem? Iemand ervaring? </p>

Misschien moet de dosis van forlax verhoogd worden? Hier moesten wij op geven moment 2 zakjes per dag van de dokter. Na een week heb ik er weer 1 van gemaakt want hij kreeg al gauw diarree achtig dus het werkte wel echt.
Lactulose werkte ook, maar geeft idd ook krampen.
Hoe lang zit je nu op deze voeding zonder te wisselen? Want al dat wisselen van voeding is ook heftig voor de darmen van de baby, al helemaal als ze al zo gevoelig zijn. Die hebben echt wel aantal weken/maand nodig om te wennen en het goed te kunnen verteren.
Buikmassages hielpen hier ook. En ook onder de voetjes, rondjes masseren op de voetzolen, blijkt te maken hebben met de buik/vertering. Dat deed ik een paar keer per dag. Of tijdens het drinken even zn voetjes masseren ook.

Als ik je verhaal lees merk ik stress en vermoeidheid. Stress slaat bij die kleintjes ook op hun buik, dus mama moet eerst wat stress kwijt. Is er iemand die jou kindje kan voeden terwijl jij een wandeling maakt of even op bed ligt?

Je schrijft dat je een voeding gevonden hebt waar zijn darmen het goed op deden maar waar hij van ging spugen. Heb je die voeding al eens gegeven met johannesbroodpitmeel? Dat verdikt de voeding tegen het spugen.

Wat waren de bevindingen van de osteopaat? Ik kan mij ergens niet voorstellen dat een kindje met zoveel en zolang klachten geen baad heeft bij iemand die zijn buikje ontspant. Misschien was de klik tussen kind en osteopaat niet fijn? Ik zou in ieder geval nog een andere osteopaat proberen. Als second opinion zeg maar.

Lieve mama, zorg ook goed voor jezelf. Dat ben je waard en jou kindje ook. Ik wens jullie wat rust?

Mijn zoontje had ook veel last van krampjes en dat was een koemelk intolerantie. Heb toen ook een bloedtest laten doen om te kijken of hij een echte allergie had, en die was negatief. Dus het kan nog steeds aan koemelk liggen ondanks dat de bloedtest uitwijst dat er geen allergie is. Enige methode om een intolerantie uit te sluiten is om koemelk te verwijderen uit het dieet, kijken of klachten verminderen. Dan later (na minstens een maand) koemelk weer introduceren en als de klachten dan terug komen weet je dat het een koemelk intolerantie is.

Je kunt microlax halen bij de drogist, dit is een klysma. Spuit een halve tot 3/4 ervan leeg in zijn anus. Daarna is het even niet leuk want dit geeft krampen maar als het goed is heb je binnen 30 minuten een goede poepbroek. Dit lost de verstopping op. Daarna doorgaan met forlax, eventueel verhogen (ik weet niet hoeveel je nu geeft?).
Probiotica deed bij ons ook wonderen voor de stoelgang, wij gebruiken bactiol mini (online verkrijgbaar).

Dit is hoe wij het deden en soms nog wel eens doen. Het klinkt mij als een flinke verstopping in de darmen. Mijn zoontje heeft dit helaas ook regelmatig. Via de huisarts hebben wij in eerste instantie de microlax voorgeschreven gekregen maar je kunt dit zelf prima kopen.

Verder zou ik met zulke krampen en stoelgangproblemen ook denken richting koemelkallergie. Het kan zijn dat de pepti niet voldoende was en er meer nodig is. Ook is koemelkvrije voeding vaak dunner dan de normale voeding waardoor kindjes gaan spugen. Dit kun je oplossen door indikken. Ook heeft een kindje zo'n 2 weken nodig om aan nieuwe voeding te wennen en geeft dit in het begin altijd wat problemen.

Terug
Bovenaan