blinde darm ontsteking

Tijdens de wintersport vakantie afgelopen week werd ik hevig opgeschrikt. Ik ben 16 weken zwanger van mijn tweede kindje en alles verliep probleemloos.
Tot ik op vakantie een blinde darmontsteking opliep.
de arts wilde me ivm zwangerschap niet opereren en gaf medicatie. Terug in Nederland naar huisarts geweest en die heeft me doorgestuurd naar chirurg om situatie nader te bepalen.\

Heeft iemand ervaring met operaties tijdens zwangerschap/ blinde darmontsteking tijdens zwangerschap?
 
Beste Jenna,

Morgen moet ik naar de Anestesist, want voordat ik wist dat ik zwanger ben had ik al een afspraak om een operatie aan m'n knie te ondergaan. Dus als het goed is hoor ik morgen meer. En knie zit natuurlijk niet in de buurt van je buik, maar alles wat jij in je lichaam krijgt krijgt je kind in principe ook binnen....

Ik laat wel even weten wat de Anesthesist hierover te vertellen had!
Groetjes en sterkste Malaika
 
Hoi Jenna,

Zoals beloofd nog even een reactie. De Aneastesist gaf mij aan dat ze in ieder geval niet opereren in de eerste 4 maanden van de zwangerschap, omdat het dan schade aan je kind kan veroorzaken.
Daarnaast zei ze: als het geen noodingreep is (dat is met een Blindedarm volgens mij wel) raden wij sowieso af om tijdens een zwangerschap te opereren. Doe het dan als je na je bevalling weer bent opgeknapt!
De artsen zullen je vast een goed advies geven! Veel succes en sterkte, groetjes Malaika
 
hallo,

ik ken iemand die met 20 weken zwangerschap is geopereerd aan een blindedarm en later is bevallen van een gezonde dochter.

Dus als het moet zal het wel kunnen zeker in deze situatie.

Succes.

Gr Christel
 
Hallo,
Allereerst wat vervelend die blinde darmontsteking!
Ik kan er over meepraten jammer genoeg...met de zwangerschap van ons zoontje(nu 14.5 maand) heb ik ook een blinde darm ontsteking gehad...ik was toen net 20 weken zwanger.
ik ben toen 's   nachts opgenomen in het ziekenhuis en de volgende dag 's middags geopereerd, ze durfen niet het risico te nemen om het te laten zitten bij mij.
Het was toen allemaal best spannend maar gelukkig is alles goed gegaan en onze zoon is gezond.

Ik heb er wel een grote snee aan overgehouden in mijn buik...want ze kunnen de blinde darm tijdens de zwangerschap moeilijk vinden om dat dat allemaal verschuifd.
Tijdens de natuurlijke (ingeleide) bevalling van mijn zoontje heb ik er totaal geen last van gehad.

groetjes Mieke82
 
Hi Jenna,

Ik heb een accute blindedarmontsteking gehad en kon niet meer lopen van de pijn. Het is een gevaarlijke aandoening want je kan er een buikvliesontsteking van krijgen. Wat ik dus ook heb gehad.
Als je nog normaal functioneerd heb je geen blindedarmontsteking die accuut is. Anders voel je het echt wel! En dan is het echt van levensbelang voor jezelf dat je je laat opereren.

groetjes,
nous
 
hii, ten eerste super vervelend! Ik ben momenteel 33 +3 weken zwanger en afgelopen weekend een blindedarm operatie gehad. De pijn was niet te doen voor de operatie maar na de operatie ook niet, de kleine is ook nog eens zo druk, inmiddels 5 dagen na de operatie en kan nog steeds weinig doen. Maar belangrijkste is dat de kleine gelukkig is blijven zitten tijdens de operatie :) 
 
Lieve groetjes,
Lisanne
 
Terug
Bovenaan