blindedarm litteken.

hoi

ik heb in de tweede zwangerschap mijn blindedarm verloren.en nou ben ik in maart dit jaar geopereerd aan dat litteken ivm een breuk.nu ben ik 6mnd zwanger en doet het litteken en een zenuw verschikkelijk pijn.en ik moet nog 3 mnd.zijn er vrouwen die daar ervaring mee hebben? en wat kun je er tegen doen.scheurd het litteken nu weer?

groetjes

Hoi Kyjan,

Ik ben in februari geopereerd aan een endometriose cyste. Wist toendertijd niet dat dit endometriose was, het was gelukkig een kleine operatie en ze konden snel bij de cyste.
Heb toen aan de chirurg gevraagd of ik direct daarna zwanger mocht worden en van hem mocht ik meteen aan de slag...

Het litteken hoort na een paar weken gewoon geheeld te zijn en zou de rek van de huid etc gewoon aan moeten kunnen.
Ik heb nu ook een litteken zitten (linksonderin op mijn buik) van ongeveer 5 cm. Hij is wel rood en wat uitgerekter qua dikte, soms wat last van. Hoop zelf dat het na de zwangerschap weer wat minder dik wordt, ik ga dan maar met een littekencreme smeren.

Dus volgens mij moet het bij jou nu ook wel goed zitten na die littekenoperatie.

Groetjes Renata.

Hoi,

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik een keizersnede gehad en nu ben ik zwanger van ons 3e kindje maar het valt heel erg tegen omdat ik dus ook verschrikkelijk veel pijn heb in mijn buik. Dat kan volgens de gynecoloog omdat mijn baarmoeder nu groter wordt en deze drukt nu tegen het littekenweefsel in mijn buik, daar heb ik last van. 3 weken geleden is het litteken aan de buitenkant een heel klein stukje open gegaan en dat blijkt wel eens vaker te gebeuren, ik mocht er vooral niks op smeren en het is gelukkig weer dicht gegaan. Het wordt in ieder geval heel goed in de gaten gehouden maar ik vind het toch ook wel eng allemaal. (mijn buik moet nog veel groter gaan worden dan dat hij nu al is, kan ik dat wel aan??)
Ik hoop voor je dat je er niet al te veel last van gaat krijgen maar ik neem aan dat het bij jou ook wel in de gaten gehouden wordt?

groetjes en geniet ondanks alles toch van je zwangerschap!

Terug
Bovenaan