Bloed bij gebruik Misoprostol om Miskraam op te wekken en vervolg..

<p style="text-align: left;">Hallo Dames, </p><p>Afgelopen maandag de laatste controle bij de gynaecoloog gehad en pillen meegekregen voor een miskraam. </p><p>Maandagmiddag 4 pillen ingebracht (vaginaal) een uur gelegen. Na 4 uur begon het te werken. 1,5 echt afgezien met een soort van weeeen. Heb alleen maar op de WC gezeten. Kwam wel bloed maar verder nog niks. hele erge zweetaanvallen gehad en braakneigingen. Na 1,5 werd het minder, op advies gaan douche. Toen kwam er wel het een en ander los aan weefsel. </p><p>In de nacht veel bloed verloren, meerdere keren verschoond en ook een keer flink doorgelekt. De ochtend toch voor de zekerheid 2 pillen ingebracht vaginaal. Hier heb ik weinig van gemerkt. Over de dag heen af en toe krampen maar was te doen. Moest wel goed blijven eten om niet duizelig te worden. Af en toe ook op bed gaan liggen. </p><p>2e avond werden de krampen wat erger maar bleef bij bloed verlies en geen stolsel. De nacht goed doorgekomen met minder bloedverlies. De volgende ochtend wel een groot stuk weefsel/stolsel in mijn maandverband. Kon er niet wijs uit worden wat het was. Ben gaan werken maar werkte dat ik af en toe nog wel van die zweet aanvallen kreeg. </p><p>Nu de 3e dag, ineens weer een nog groter stuk weefsel/stolsel verloren. Alleen ik vind dat er nog echt wel wat bloed uit komt. Als ik op de wc zit veeg ik veel bloed op, moet echt meerdere keren vegen en het water in de WC is ook echt goed rood. </p><p>Ik vraag me af wanneer weet je nu goed of het gelukt is en wanneer neemt het bloeden af? Vind het nog steeds wel veel meer bloed dan bij een ongesteldheid. </p><p>Hoe waren jullie ervaringen en hoe lang na dit waren jullie opnieuw zwanger? Ik hoefde van de gynaecoloog niet te wachten.. ook niet op de eerste menstruatie. als het lichaam het aankan kan mag je dus direct weer zwanger worden als je dat gegeven is. </p><p>hele aparte ervaring dit.. heb me er wel een beetje in verkeken. Maar zou zo opnieuw voor deze methode kiezen. </p>

Het is hartstikke logisch dat je blijft bloeden, na allebei de miskramen heb ik 5 a 6 dagen gebloed. Een soort van menstruatie. 
Wat je zelf ook al aangeeft dat het bloeden wel iets afneemt, en dat is juist goed en gaat het meer op een menstruatie lijken. 

Hou er dus rekening mee dat het nog wel even blijft bloeden, en vergeet dit niet een plekje te geven, mijn advies is even rustig aan doen en niet gaan werken. En als je veel pijn hebt, beem paracetamol in.
1ste miskraam ben ik gelijk gaan werken en na ongeveer 6 weken kwam ik er wel achter en was ik een emotioneel wrak.  

Jeetje, als ik jou was zou ik me eerst nog eens even achter de oren krabben of nu aan het werk gaan verstandig is.
Bij mij ging het als volgt. 4 pillen,  weeen krampen bloed stolsels, wc was me vriend. Wel wat gevloeid, na week weer aan het werk.
Waar ik dacht eerste menstruatie, bleef ik vloeien, afspraak gemaakt in ziekenhuis op de lijst voor curretage,lichamelijk en letterlijk tegen de lamp gelopen, geen rust nemen enz. Vanuit een nachtdienst huiasarta gebeld, deze aangaf waar ik mee bezig was in godsnaam, gevolg 5 weken goed ziek geweest. Na een half jaar alles  weer op orde en zwanger nu 37 weken.
Als je zoveel bloed blijft verliezen, contact leggen bij de huisarts, deze kan je sneller doorsturen en je staat onder controle. Neem je rust en de tijd. Het verlies verwerken ging wel, alleen het feit dat ik vond dat ik geen controle over mijn lijf had en het gevoel had dat deze  faalde  vreselijk.
Heel veel sterkte in deze moeilijke periode.

Hoi Monna,

Wat vervelend dat je een miskraam hebt (gehad). Veel sterkte! Ik heb in juli en augustus een miskraam gehad. Mijn lichaam heeft het zelf 'opgeruimd' dus ik heb geen ervaring met medicatie of curretage. Ik was bij beide zwangerschappen nog niet zo ver, maar bij allebei heb ik wel 4 tot 5 volle dagen gebloed. Ik kan me voorstellen dat hoe verder je bent, hoe meer bloed je verliest. Het lijkt me in ieder geval niet raar dat je nu nog bloed verliest!

Zoals je kunt lezen was ik dus gelijk na miskraam één weer zwanger. Na 4 weken had ik een positieve ovulatietest en na 6 weken bleek ik opnieuw zwanger. Helaas ging dat ook mis. Ik ben na de tweede miskraam na 5 weken weer ongesteld geworden, maar we hebben nu bewust ervoor gekozen om pas na deze maand weer verder te proberen. Ik verwacht volgende week mijn 2e menstruatie na mijn laatste miskraam. Ik heb PCOS dus mijn cyclus is sowieso langer (oplopend tot 100 dagen), dus ik ben al heel blij dat ik zo 'snel' alweer ongesteld ben geworden!

Mijn verloskundige vertelde dat je na een miskraam zelf wat vruchtbaarder dan normaal kunt zijn, omdat je lichaam zich toch al aan het voorbereiden was op een zwangerschap.

Ik hoop voor je dat het snel weer raak mag zijn en goed mag gaan. Maar gun jezelf ook de tijd om het te verwerken. De klap kan later komen (ook bij je partner).

Hoi Monna,
allereerst heel veel sterkte toegewenst met het verwerken van je miskraam. 
Ik heb in augustus een miskraam gehad, ook opgewekt met misoprostol. Ik zou toen 12w zijn en het mini baby’tje was tussen 9-10w gestopt met groeien. De ervaringen met misoprostol die ik heb gehoord zijn echt enorm verschillend. Ik had de tabletten in de ochtend ingebracht en na een half uur had ik al krampen. Na een paar uur werden ze echt heel heftig en pijnstilling hielp niet. Na 5u had ik ineens een hevige druk en toen kwam het minibaby’tje eruit. Pas vanaf toen had ik bloedverlies en dat was tot de nacht echt enorm veel (en heel waterig) met af en toe grote stolsels! Vond het echt wel een beetje een traumatische gebeurtenis. De dagen erna was het meer een ongesteldheid. Heb wel lang nog minimale hoeveelheden (druppels) bloed of bruinverlies gehad tot ongeveer 12-13dagen. Op dag 14 had ik een controle bij de gyneacoloog en die zei dat het allemaal schoon was. 
Heb jij niet nog een vervolgafspraak staan? Ik zou daar anders even om vragen. Dan kunnen ze even kijken of het helemaal leeg is of dat er misschien nog wat weefsel zit dat voor een bloeding kan zorgen.
Wij zitten inmiddels weer in ronde 3 na de miskraam. Ben heel ongeduldig merk ik wel. Maar blijf er goede moed inhouden! 

Ik heb gelukkig sinds maandag bijna geen bloedverlies meer. Denk dat het de goede kant op gaat. Hoop donderdag goed nieuws te krijgen dat alles netjes schoon is en daarna zien we wel weer hoe het loopt. We willen er geen druk op leggen.. merk wel dat ik nu af en toe ineens zo boos ben om de situatie.. zal er wel bij horen. 

Wat verdrietig, sterkte!
Ik heb het ook gehad, na 15 wkn zwangerschap. Bij mij werd er dus ook al een echt kindje geboren. 
In het begin weinig bloedverlies, maar na 3/4 dagen werd het enorm veel (stolsels vnl) en had ik veel krampen. Dit hield nog ongeveer 10 dagen aan.
Helaas was bij controle de baarmoeder niet schoon.
Nu weer ongesteld geweest, vanaf donderdag t/m zondag. Was wel veel heftiger dan een normale menstruatie met ook nog veel stolsels. Was echt duidelig van het bloedverlies en normaal ben ik amper ongesteld. 

Terug
Bovenaan