Bloed bij het overgeven !!!!

Hallo allemaal,

Gisteren naar het WKZ geweest voor de eerste echo zag er allemaal goed uit.
Nu nog de vlokkentest en hopen dat dat allemaal goed uitpakt.

Ik heb een vraag, vanochtend moest ik overgeven en toen zat er bloed bij. Ik heb het al gegoogeld en het schijnt vaker voor te komen. Is er een van jullie die er ook bekend mee is.

Ik hoor het wel !!!

Rianne

Als je vaker overgeeft, kan het zijn dat het slinvlies van je slokdarm door de maagsappen geïrriteerd raakt en je daardoor spoortje bloed bij overgeven kan hebben. Dat is schrikken en soms voelt het rauw aan in je keel, maar niet ernstig. Het moet niet veel en helder bloed zijn, dan zou ik toch naar huisarts gaan.
Sterkte ermee en voorspoedige zwangerschap gewenst!
Groetjes mira

Heb al aardig wat afgebraakt deze zwangerschap en ik heb dat 2 keer gehad.
Braken gaat met behoorlijk veel krachten gepaard, samen met maagzuur kunnen hierdoor makkelijk kleine scheurtjes in slijmvlies ontstaan, waardoor er wat bloed bij zit. Meestal is dit een slijmerige streep helderrood tot bruin in het braaksel, soms iets meer.

Als je er heel vaak last van hebt, zou ik even naar huisarts gaan. Misschien is dan je slokdarm ontstoken geraakt door al het maagzuur en gal wat er telkens langskomt en dan kan het nodig zijn wat medicatie te gebruiken om het de kans te geven te genezen. Maar zo af en toe kan absoluut geen kwaad.

Sterkte ermee, ik hoop dat het braken (en misselijkheid) snel weer verdwijnd!

Groetjes, Karin
29+3 wkn (en helaas nog steeds misselijk en brakend...)

Terug
Bovenaan