Bloed bij het plassen (7 of 8 weken zwanger)

Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren een beetje (rood) bloedverlies bij het plassen, tussendoor niets (heb een inlegkruisje in), echt alleen  tijdens het plassen (en bij het afvegen), het is niet veel bloed.  Ik weet dat het onschuldig zou kunnen zijn maar het kan natuurlijk ook gewoon niet goed zijn.

Ik heb een week geleden een inwendige termijnecho gehad en daar was het onduidelijk hoe lang ik zwanger was (6 of 7 weken) en toen was het nog niet duidelijk of er hartactie was. Het kon of te pril zijn of het was niet goed, konden ze nog niets van zeggen. Ik ben door de pil heen zwanger geworden. De echo was zo vroeg omdat ik veel buikpijn had (en eerste drie weken buikkrampen) maar dit komt ook doordat ik een chronische darmonsteking heb. Daardoor is het lastig om te bepalen waar de buikpijn vandaan komt. Ik heb nu trouwens geen last van buikpijn.

Volgende week donderdag weer een termijnecho, dus het is afwachten, het is niet anders. Klinkt misschien heel nuchter maar dat ben ik niet echt hoor, maak me natuurlijk hartstikke ongerust maar helaas kan een echo alleen uitsluitsel geven en ik probeer me nu maar zo rustig mogelijk te houden qua ongerustheid. Eerder een echo is niet handig vanwege de prilheid en dat geeft misschien alleen meer ongerustheid.

Het voelt fijn om hier mij verhaal even kwijt te kunnen.

Groetjes van mij.

Je kan voor de zekerheid even je urine laten testen. Tijdens zwangerschap ben je extra gevoelig voor een blaasontsteking en uit deze zich anders dan normaal. Dat zou het bloedplassen kunnen verklaren. (evt kunnen ze er ook andere dingen mee uitsluiten)

En wat betreft je termijnecho: spannend hoor! Ik heb vorige zwangerschap ook veel buikpijn gehad in begin, dachten zelfs even aan buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Daarom die echo en alleen een vruchtzakje zichtbaar, met 6 wkn. 2 weken moeten afwachten, maar gelukkig toen een mini-mensje met dapper kloppend hartje. Het kan dus heel goed zijn dat echo te vroeg was. Ik duim voor je dat dat zo was! Sterkte met afwachten en succes met echo volgende week,
groetjes Mira, 17wkn zwanger van nr2

je hoeft je niet perse zorgen te maken hoor , ik ben gewoon nog heel licht ingesteld geweest tijdens mijn zwangerschap (de eerste 3 maanden) en inderdaad de kans op een blaasontsteking is vergroot dus zou even laten checken bij je huisarts ..

Rot he dit soort onzekere situaties. Mijn eerste zwangerschap eindigde in een miskraam en toen was op de 1e echo wel een hartje maar tevens een groeiachterstand te zien (ik was toen 6 weken). Voor mij betekent licht bloedverlies vanaf die tijd altijd mk maar zoals je leest is dat per vrouw verschillend want er zijn er genoeg waarbij het totaal niks met een mk te maken heeft. Goed van je dat je nuchter probeert te blijven al is het moeilijk.

Sterkte!
gr.Ing

Terug
Bovenaan