Bloed bij spugen

Ik heb een dochtertje van 4,5 maand en ik geef nog steeds volledige bv.

Maar sinds gisteren spuugt ze bloed mee na het drinken. Ze geeft niet echt over, maar ze geeft gewoon een mondje terug. De kleur is roze, dus bloed met melk.
Ze heeft ook zwarte ontlasting, wat duidt op bloed in de ontlasting.

Nou had ik gisterochtend toen ik haar de eerste voeding gaf naar mijn idee een tepelkloofje wat bloedde, ik dacht dus dat dat de oorzaak van het roze spuug was. Maar het gekke is ik heb nog nooit een tepelkloofje gehad en meestal heb je dat wel even voordat het echt gaat bloeden. En het schijnt ook heel erg zeer te doen, vooral tijdens het voeden, en dat is bij mij niet het geval.
Bij de volgende voeding(en) had ik ook nergens last meer van, maar Ismay bleef roze spugen.
Toen ze na de voeding van 17.00 uur dus weer roze spuugde, heb ik toch maar even de huisarts gebeld. Hij vroeg me langs te komen en heeft contact gehad met een kinderarts. Ik moest thuis afkolven om te kijken of er bloed bij zat. Als dat het geval zou zijn was de oorzaak duidelijk en dan was er niets aan de hand. Anders zou ik morgen naar de kinderarts in het ziekenhuis moeten.
Thuis heb ik dus meteen afgekolfd, maar er zat geen bloed bij. Vervolgens heb ik haar om 21.00 uur een flesje bv gegeven met extra Nutrix, zoals elke avond, maar na een paar slokken ging ze heel erg huilen en dan nam ze weer een paar slokken en dan ging ze weer huilen, enz. Net alsof ze pijn had bij het drinken. Ze was ook behoorlijk overstuur. Uiteindelijk heb ik haar rustig gekregen en de huisarts weer gebeld. Hij zei dat ik morgen gewoon naar het ziekenhuis moet gaan voor controle, maar als er vannacht nog verandering mocht optreden ik natuurlijk altijd kon bellen.

Nou ben ik natuurlijk hartstikke ongerust.

Zijn er ouders die dit herkennen?
Of heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
 
hoi mijn zoontje(7 mnd) spuugt wel geen bloed maar huilt ook tijdens het drinken.
ben al bij de huisarts geweest maar die kon zo niets vinden.
kan je dus niet helpen maar lees even mee naar de reacties.
sterkte ermee.
jolanda
 
We zijn gisteren bij de kinderarts in het ziekenhuis geweest en ze is helemaal gezond verklaard! Ze konden niks raars vinden. 's Ochtends had ook alweer een normale kleur ontlasting en een normale kleur spuug.
De kinderarts dacht, ze is er bijna wel zeker van, dat het een tepelkloofje is geweest.
Dus ik ben ontzettend opgelucht!
De kleine ligt nu heerlijk te slapen en alles ziet er weer beter uit!

mama van Ismay!
 
Mijn zoon spugt af en toe ook met bloed, soms is het echt bloed.Het begoon ongeveer 3 maanden na de bevaling en het duurde ruim een maand tot ik ontdekte, dat hij drinkt met bloed.ik geef bv en heb ik gemerkt, dat hij spugt alleen, als ie uit de rechter borst drinkt. Bij kolven was er geen bloed, het deed ook geen pijn, ik had ook geen kloven. Ik had er over op cb gesproken, daarna met laktatiekundige, die had me geadviseerd om een foto te laten maken.Hup, naar de huisaarts, 3 weken wachten voor een afsprak met een chirurg, toch een foto, weer 2 weken daarop wachten. Ik kom naar een ziekenhuis en wat hoor ik? Ze mogen geen foto maken als ik bv geef, want ze zullen toch niets zien, volgens radioloog een echo geeft ook geen zin. volgende dag hadden ze gebeld. Ik MAG komen, als ik klaar met bv ben. lekker hoor. Ik ben met vakantie geweest , daar kon ik bij een prive kliniek in een dag een echo laten maken voor 15 euro. Dat vond ik noch beter dan al het wachten. De radioloog daar wist het meten wat het kon zijn. Het is iets met kanaltjes van melkklieren naar een tepel. Er zit aan de binnenkant een soort slijm, die kan soms loslaten (net als kalk in waterpijp) als de baby heel hard drinkt, dan begint het bloeden, maar het doet GEEn pijn, daarom is het moejlijk om te zien, dat de baby drinkt bloed uit de borst. Dat gebeurt niet bij kolven. Van de bloed kleintje wordt mislijk, daarom gaat ie spugen, maar verder kan het geen kwad. Ik dacht ook dat het iets vreeslijk mis was met mijn zoon, maar nu weet ik, wat het is, dus blijf ik ook rustig, als hij weer spugt. Dat gebeurt af en toe , dus niet schrikken volgende keer.
Succes
Anja
 
Stom dat zoiets niet bekend is in het ziekenhuis!
Ik kan me inderdaad herinneren dat ze een tijdje gleden ook roze spuugde, een vriendin van me zei toen dat het komt omdat de bv zich steeds aan de behoefte van je kindje aanpast. Daardoor kon de kleur ook tijdelijk veranderen!?! Wist ik veel... Zij had al twee kinderen en allebei hadden ze bv gekregen.
Ismay geeft er ook helemaal niks om als ze spuugt. Ze is gewoon vrolijk en levendig als altijd, absoluut niet ziekjes en koortsig. Dus ik denk dat het hetzelfde geweest moet zijn als jij beschrijft!
Dus zolang ze er niet ziek van is hoef ik me ook geen zorgen meer te maken!
Bedankt!!
 
Terug
Bovenaan