bloed bij stoelgang

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!! ik ben om dit moment 6 weken zwanger en heb sinds gisteravond heel erg last van mijn darmen. Veel slijm en bloed (sorry) en dan weer diaree dan weer verstopping. Weet iemand of dit iets te maken heeft met het zwanger zijn of heeft dit iets te maken met een miskraam? Ik hoop dat iemand me kan helpen.

liefs een onzekere zwangere meid!

Hoi,

Ik durf hier niets over te zeggen, behalve dat ik denk dat je naar de huisarts moet. Misschien vanavond nog. Ik zou zeggen bel de huisartsenpost, dan hoor je vanzelf of je vanavond nog langs kan komen of dat het kan wachten.
Snel doen hoor.

Groetjes

ik heb tijdens mijn zwangerschap ook last van darmen met een eigen mening, ook afwisselend diarree en dan weer keihard. Bij keiharde ontlasting heb ik vaak bloed gewoon omdat de kleine haarvaatjes dan knappen.

Had het bij mijn dochter ook en die is kerngezond en ook met dit kindje is niets mis.
Darmen kunnen helaas nog al vervelend reageren op de zwangerschapshormonen.

Sterkte en anders even een laxeerdrankje bij je ha vragen dat wil soms helpen

Slijm en bloed komt veel voor als er sprake is van verstopping, als het afwisselend is met diarree denk ik meer aan een virus.

Ik zou even naar de huisarts gaan en zeker geen laxeermiddel nemen, dit wordt tijdens zwangerschap ten zeerste afgeraden!! (meer vezelen eten)

Misschien is er sprake van aambeien? (kunnen ook bloed veroorzaken)

Sterkte!!

Hoi,
Ik heb altijd veel last van m'n darmen gehad (bijvoorbeeld diarree als ik nerveus ben voor een examen, sollicitatie of sportwedstrijd), en nu tijdens de zwangerschap is het ook erger. Dan weer diarree, dan weer verstopping. De kans is groot dat jij net zoiets hebt - prikkelbare darm syndroom heet dat. Het komt heel veel voor bij jonge (vooral werkende) vrouwen, en is niet ernstig. De hormonen van de zwangerschap kunnen het tijdelijk verergeren.

Als ik jou was zou ik het wel met je huisarts en verloskundige bespreken - bloed in je ontlasting is niet goed. Maar slijm, dat hebben wel meer mensen als ze diarree hebben, ik ook. Ben nu 12 weken zwanger en m'n darmen worden weer iets rustiger naar mijn idee. En, als je zwanger bent en je ergens zorgen om maakt, kun je beter een keer te vaak dan een keer te weinig de vk of huisarts bellen. Misschien kunnen ze je geruststellen, en dat komt je darmen ook weer ten goede.

Heel veel sterkte!
~Hilde

Terug
Bovenaan