Bloed en bruine afscheiding, bijna dagelijks....

Hallo allemaal,
Ik heb dit berichtje al eerder geplaatst maar kan het nergens terug vinden, dus dan nog maar één keer.

Ik ben nu 16 weken zwanger en vier weken terug had ik voor de eerste keer bruine afscheiding. Ik ben daar toen erg van geschrokken maar de VK vertelde toen dat ik mij geen zorgen moest maken, dit kwam veel vaker voor.

Twee weken later had ik, net nadat ik was opgestaan, weer bruine afscheiding. Weer erg geschrokken en de VK gebeld. Voor de volgende dag kreeg ik toen een afspraak.
De volgende ochtend had ik bloed op het papiertje toen ik naar het toilet ging, gevolgd door br. afscheiding. Van het bloed ben ik toen erg geschrokken, logisch lijkt me.

Uit de echo bleek later dat het prima ging met onze kruimel.
Tien dagen later had ik, helaas, 's morgens weer hetzelfde: bloed op het papiertje. Dat was afgelopen maandag. Ik heb een extra controle gehad en het hartje gehoord. Alles klonk zeer goed en de VK was zeer tervreden. De bloedingen en de bruine afscheiding komt, volgens haar, door een zeer goed doorbloede baarmoedermond.

Ik moet mij pas zorgen maken als ik krampen krijg en ik hevig ga vloeien.
Nu weet ik wel dat ik mij geen zorgen hoef te maken maar het lukt mij erg slecht. Dit komt ook omdat woensdagochtend er weer bloed en slijm was. Er zat nu maar één dag tussen. Vanmorgen was het ook weer raak, géén bloed maar wel....
Nou ja, jullie snappen het nu wel!

Wie herkent dit verhaal, samen met wat de VK zegt. Dus dat ik mij geen zorgen moet maken?

Groeten,
Mel
 
Hoi Mel,

Ik heb hetzelfde probleem en was daar toch behoorlijk ongerust door, gisteren een nekplooimeting gehad en het kindje groeit zoals het hoort, zag er fit uit(gymnastiekte)dat stelt me weer gerust, maar durf eigenlijk niet zo goed meer te gaan vrijen, had n.l twee keer na het vrijen een bloeding gehad.

Groetjes Jeanette
 
Hoi Mel!

Ik herken je verhaal helemaal! Ik had hier tot de 18e week zeer regelmatig (bijna om de dag) last van. En schrok toch elke keer als ik donkere afscheiding zag. Nu heb ik er nog af en toe (+/-1 x in de week heeel licht) last van. En als vriend en ik sex hebben bloed ik echt, dus dat is niet prettig en doen we ook niet echt regelmatig meer helaas haha. Ik ben nu 23 weken zwanger. Ik heb in de 16e week een extra echo gehad waar helemaal niets op te zien was behalve een druk bewegend kindje haha.
Ik vond het zo raar dat ik tijdens mijn zwangerschap meer dan ooit klooide met maandverbandjes/inlegkruisjes.)Mijn vk zij toen tegen mij dat regelmatig bloedverlies (bij mij was het soms echt rood) inderdaad bij sommige vrouwen voorkomt. En ze zei dat als het niet letterlijk langs je benen stroomt of heftige buikpijn er niets aan de hand is. Dus als ik jou was zou ik me niet teveel zorgen maken. Nog eventjes en je voelt het bewegen en daar krijg je echt geruststelling van. Heel veel liefs en geniet lekker van je zwangerschap! Roos
 
vertrouw toch een beetje op je vk. ze is niet voor niks deskundige op dit gebied. ik heb het er ook wel eens moeilijk mee om op zulke mensen te vertrouwen als je zelf denkt dat er iets mis is. maar achteraf maak je je zelf alleen maar gek, en dat is ook niet gezond voor je zelf en je kindje. probeer toch gewoon te ontspannen.
ze houden je nu goed in de gaten moet je maar rekening mee houden, dus ze zorgen goed voor je!
liefs sandy
 
Meiden bedankt, ik voel mij een beetje gesterkt door jullie woorden. Ik zal mij vasthouden aan de woorden van de verloskundige. Al hoop ik wel op een paar bloed en slijmvrije dagen....
Groeten,
Mel
 
Hoi Mel,
Ik wilde even vertellen, dat ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook regelmatig van hetzelfde last heb gehad. Ik heb inmiddels een prachtige dochter van bijna 16 maanden. Het is al weer even geleden, maar volgens mij was het alleen in de eerste helft van de zwangerschap, maar ook best heftig.
Succes verder en maak je a.u.b. niet te veel zorgen, vertrouw op de VK.
groetjes Loes
 
Hoi,
Tijdens mijn eerste zwangerschap kreeg ik opeens enorme krampen in mijn buik, een dag later rood/ bruine afscheiding. Ik dacht zelf gelijk aan een miskraam, en de vk. ook, maar het hoefde ook niet zo te zijn. Achteraf leken die krampen op echte weeen, toen ik bevallen ben van een gezonde dochter. Niets aan de hand dus.
Ik hoop voor jou dat dit ook het geval is, dan kan je in plaats van je zorgen maken ook echt genieten van je zwangerschap. Ik ben nu inmiddels zwanger van de tweede, zonder bloedingen tussendoor, nu merk ik pas dat ik meer ontspannen ben dan toen bij mijn eerste zwangerschap.
Succes, en laat je nog even weten hoe het verder gaat?
Gr Esmee
 
hoi ik ben nu 28 weken zwanger en heb er ook last van gehad , het is nu sinds een paar weken weg en schok ook iedere keer. Bij mij ligt het aan de placenta die aan de onderkant ligt maar hoop dat ie nu omhooog is gegroeit en dat weet ik over 2 weken dan maken ze weer een echo. Want zo niet moet ik met een keizersnede bevallen , dus hoop maar dat ie omhoog is geschoven.Maar dat het schrikken is dat geloof ik best want dat deed het bij mij ook en dacht oooh nee.... het gaat weer fout , maar wat ze hierboven schrijven zolang het niet langs je benen stroom, geen zorgen maken hoor!!!

Groetjes Miranda
 
Terug
Bovenaan