bloed en slijmprop?

A

Anoniem

Guest
hej meiden
ik heb ff een vraagje..
ik ben op dit moment 35 weken en 4 dagen
en gister tijdens het vrijen verloor ik ineens helder bloed
we schrokken ons dood, toen ben ik op de wc gaan
zitten en verloor ik ineens een hele grote prop bloed..
hij was echt heel rood, was dit dan de slijmprop?
ik heb gelijk de verloskundige gebeld en die zei dat het bloeden
was ontstaan door dat de baarmoeder meer doorbloed is en tijdens
het vrijen er dan welleens een bloedvaatje kan knappen. Het bloeden stopte
wel weer na een poosje en nu zitten er alleen wat restjes in mijn afscheiding..
wie heeft dit ook gehad of weet er wat meer van..
ik hoop dat de kleine snel komt!

groeten britta

heey hoi,

Dat is inderdaat echt vreselijk om dat mee te maken. Ik weet daar alles van! Ik heb het gehad toen ik in mijn 14de week zat. Ik verloor ook alleen maar bloed. Alleen heb ik geen bloedproppen verloren. Het was alleen helder vloed en ook heeel erg veel. Mijn verloskundige vertelde inderdaar ook tegen mij dat er bloedvaatjes kunnen knappen. Het kan ook zo eens gebeuren maar gebeurt vaker wanneer je sex hebt gehad maar ook als je last hebt van je ontlasting.

Ik schrok toen der tijd ook heel erg. Tenminste ik wordt daar dan meteen zo onzeker van.. Sins dien vloei ik heel erg en heb ik te horen gekregen dat het bij mij een andere oorzaak heeft.

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen met mijn berichtje......

Liefs Nathalie (18 wk en 6 dg)

Hoi,

de slijmprop is meestal gelig-wittig en is echt taaiing slijm, meestal zonder bloed of een beetje draderig bloed erdoorheen. Ik denk niet dat je de slijmprop bent verloren.

hoi natalie bedankt voor je berichtje..
en danielle;
ik vraag me dan af wat ik wel ben verloren..
het was echt groot zeker wel 1.5 cm groot,
en misschien zag ie er zo rood uit omdat ik bloed
verloor?! het zag er in ieder geval wel uit als een grote prop..
wat kan het anders geweest zijn..

gr britta

hoi britta,,
ik ben nu zelf 8 weken zwanger en verlies nu al 2 dagen bloed, maar heb geen pijn erbij.. ik vraag me zelf ook af wat het kan zijn, moet morgn voor de eerste echo gaan dus ben benieuwd, hoop dat alles goed komt.

veel sterkte..

jenni

Hoi,

de slijmprop kan er ook in delen uit komen, is al met al groter dan 1.5 cm. Misschien als er een bloeding bij was, dat het verkleurd was door het bloed maar als het je niet lekker zit moet je misschien naar het ziekenhuis gaan en dan kunnen ze je even controleren. Ze kunnen er dan zo achter komen wat het was. Gewoon erop staan als je onzeker bent. Succes met de bevalling straks!

groetjes Danielle

Vervelend als zoiets gebeurd. Zeker omdat je niet weet wat het was. Als je voldoende gerustgesteld bent door de verloskundige dan zou ik gewoon afwachten. Als dat niet zo is en je je toch zorgen blijft maken, gewoon terugbellen met de VK en vragen om een extra controle.
Succes.
Groetjes V.

Beste Britje,

Dat moet schrikken zijn geweest zeg.
Maar wat ik niet begrijp waarom bel je niet de VK of GY hierover?!
Het lijkt mij wachten op antwoord van ons via het forum is zenuwslopender dan een telefoontje en waarschijnlijk controle van VK of GY. Of het nu is dat het 's nachts gebeurde, wij zijn geen medici en kunnen eigenlijk ook geen officiele oordeel vellen.

Daarnaast VK en GY weten meestal door hun opleiding en ervaringen welke andere vragen te stellen om zo telefonisch uit te sluiten dat het hier 'fout' of 'goed' gaat.

Meestal moet je toch ter controle even komen.

Toch sterkte hoor want pfff ik kan begrijpen dat de angst je om de hart was geslagen

Terug
Bovenaan