Bloed na sex

Hallo allemaal,

Ik beb Petra en 28 weken zwanger, vanmorgen hebben mijn man ik sex gehad en nu bloed ik wat uit mjn vagina.
Kan dit kwaad? ik voel de baby goed en voel me verder prima.

Ben benieuw naar jullie ervaringen hiemee.
 
is dit de eerste keer dat jullie tijdens je zwangerschap hebben gevrijd?
volgens mij is dat bloeden na sex heeeeel gewoon. contactbloeding. komt doordat je baarmoedermond hard is en sterk doorbloed
 
Ik zou als ik jou was even contact opnemen met je vk. Weet je zeker dat je placenta niet voor de baarmoedermond ligt? Dat kan namelijk ook een bloeding veroorzaken.
Het kan ook zijn dat er helemaal niets aan de hand is en er gewoon een bloedvaatje is geknapt.
Maar ja, voor de zekerheid de verloskundige bellen kan denk ik geen kwaad. Ze zijn er per slot van rekening voor!
 
Hi Petra,

Ik heb ook eens een keer bloed verloren na de sex, maar dat was maar een heel klein beetje. Na een paar uur ging ik nog een keer naar het toilet en toen was het opgehouden. Als je echt wat meer en langer bloed verliest zou ik voor de zekerheid inderdaad de vk bellen. Al is het maar voor de geruststelling.

 
hoi
nee kan helemaal geen kwaad. het moet niet zo zijn dat je natuurlijk heel veel en lang bloed. meestal moet het na een uur toch stoppen. anders moet je wel je vk bellen.
maar het schijnt heel normaal te zijn, want je baarmoedermond is gevoeliger en beter doorbloed. het kan gebeuren dat er wel ns een adertje springt, net als in je neus bijvoorbeeld als je verkouden bent ofzo.
gr. sandy
 
Terug
Bovenaan