Bloed plassen??

A

Anoniem

Guest

Hoi!

Ik heb het idee dat ik de laatste tijd wat bloed plas!
Oranje/Rose urine.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Enig idee wat het zou kunnen zijn?

Ik verlies geen bloed ofzo! (Gelukkig!)

Alvast bedankt.

Liefs, Lonk (nog 9 weken te gaan!)

Ik kan je niet zeggen wat het is, maar het is wel verstandig om even je huisarts te bellen. Die zal waarschijnlijk je urine gaan testen op evt. onsteking.
Succes en een fijne zwangerschap.

Liefs, Sarah

Hai Lonk,

Heb je ook last van buikpijn????
Toen ik 21 weken zwanger was, had ik wel pijn inmijn buik, een pijn die ik niet kon plaatsen, soms ook echt van die steken die aanhielden en dan weer wegtrok.
De volgende dag plaste ik dus ook bloed (leek op een glaasje rose) Eerst dachten ze aan een fikse blaasontsteking, maar toen bleek dat het ging om nierstenen. in mijn geval om niergruis. Door dat gruis, kwamen er kleine wondjes in mijn urineleiders, waardoor ik dus bloed plaste.
Ik moest dus veel meer drinken op een dag!!!!

Als ik jou was zou ik wel even naar de huisarts gaan, om het te laten onderzoeken...want dit is natuurlijk niet goed!!

Heel veel sterkte!!

Mniek31 (maart forum)

Hoi Lonk,

Gewoon morgenochtend even met een potje urine naar je huisarts gaan, en zeggen dat je denkt dat je blaasontsteking hebt én dat je 31 weken zwanger bent.
Toeval wil dat ik vrijdag hetzelfde ritje naar de huisarts gemaakt heb! Was woensdag ziek geworden (die lekkere buikgriep)  en begon woensdag ook oranje te plassen, waarschijnlijk doordat ik die dag niets binnen heb gekregen is het lekker gaan broeien daarbinnen, ik loop er waarschijnlijk al eventjes mee rond.
Blaasontsteking dus, en nu aan de antibiotica, en net op tijd want vanaf dat ik de pillen in huis heb, doet het echt zeer.
Kan trouwens he, dat je in de zwangerschap een blaasontsteking gewoon niet voelt...

Groetjes Sas (31+3)

Terug
Bovenaan