Bloed prikken bij huisarts meer betrouwbaarder dan testen?

<p>Lieve Allemaal, </p><p>ik zal me even voorstellen, heet Eef en sinds juli 2018 zijn we aan het proberen een kindje te krijgen. Ik heb altijd regelmatige cyclessen ( 2 jaar lang, 31/32 dagen ) en temp met een ladycomp. Nu ben ik 7 dagen overtijd en alle testen ( ochtend urine ) zeggen neg. A.s. maandag laat ik bloed prikken, ook omdat ik allemaal steekjes voel aan de rechterkant van mijn eierstok. </p><p>Mijn vraag is als volgt; Wat maakt dat je via een bloedtest beter het HCG hormoon kan opsporen dan via urine?</p><p>Ik kan het moeilijk op internet vinden ;).. Zit er meer HCG in bloed dan urine? Of om een andere reden? Wellicht kunnen jullie mij helpen, </p><p>Alvast bedankt! </p><p>Liefs mij</p>
 
Hoeveelheid kan anders zijn. Maar volgens mij is het verschil vooral dat er met een bloedtest de hoeveelheid hcg wordt gemeten terwijl er in een urine test alleen een positieve uitslag komt als er 'genoeg' hcg gemeten wordt. Daarbij kan je urine beïnvloed worden door meer of minder drinken, en je bloed niet. 
 
Terug
Bovenaan