bloed prikken

Hoi, vandaag naar de vk geweest en alles was goed,gelukkig,op nog steeds een blaasonsteking na maar ja.
maar nou kreeg ik ook formulieren mee om bloed te laten prikken in de 24e week, voor zwangerschaps suiker,krijgt eigelijk iedereen dat in week 24 of alleen mensen met verhoogde risico ofzo?wie o wie weet dit?
liefs door22wk2dg
 
hoihoi,

Ik heb dit ook gehad maar ik kreeg het omdat ik in de   verhoogte risico groep zat ( ik heb namelijk overgwicht) en ik alleen nog maar afgevallen ben( het kondje groeit wel goed), ik weet uit mijn vriendegroep dat eigenlijk niemand dat heeft gehad. Het is alleen tercontrolle ik zou me er niet echt zorgen om maken anders had je het wel al   gehoord van de vk.
Ik wacht nu zelf ook op de uitslag.

Geniet van je zwangerschap.

gr lilly ( 27 weken en 4 dagen)
 
Hoi

Toevallig heb ik het ook gehad. Lunchtest noemen ze het. En je moet dan drie keer prikken. Ik heb veel last van duizeligheid en neiging tot flauwvallen, en erg vermoeid. Terwijl ik toch goed eet. OOk zei de verloskundige vanwege dat mijn 1e kindje zo zwaar was over de 4 kilo moeten ze het extra in de gaten houden.

Ik ga morgen prikken. Laat me weten hoe het met jou is afgelopen.

Gr. Nancy
 
ik heb t nog een keer nagevraagd aan de vk vandaag, maar het heeft alleen maar te maken met me gewicht,ben namelijk niet een van de magerste, en daarom checken ze t alleen.maar ik heb voor de rest geen symptomen voor zwangerschapssuiker dus ja,ik hoef pas 1 november erheen,en ben de hele ochtend zoet in t ziekenhuis,pffffff,prikken drankje drinken en dan na 2 uur weer prikken,en ik moet 3 dagen vooraf aan een dieet houden,jeetje kan t wat makkelijker allemaal?maar ja ben wel benieuwd,dus pas over een week of 4a5 weet ik de uitslag pas denk ik.Nou jij ook heel veel su6 met prikken,en hopen op een goeie uitslag!!!!liefs door
 
hoi.
Ik ben inmiddels al bevallen maar lees nog af en toe mee hier.
Ik heb ook moeten prikken wegens overgewicht en afvallen( heerlijk niet te hoeven lijnen na je bevalling)
Een ding scheelt alleen de eerste prik is een echte prik de rest doen ze een vingerprikje als het goed is alhoewel ook die pijnlijk kunnen zijn als ze een zenuwtje raken.
Als je verder geen klachten hebt zou ik me geen zorgen maken hoor dan zal het haast wel niet zo zijn, maar wees blij dat ze het checken voor je kindje is het alleen maar beter.
veel succes dames.
Groetjes TIna
 
Terug
Bovenaan