bloed prikken

Hoi meiden,

Morgen moet ik met Joël bloed prikken, wat kan ik er beetje van verwachten?
Bedoel eigenlijk waar gaan ze prikken?
Ben zelf niet bang voor het prikken zelf en kan het ook goed aanzien maar toch ergens vaag de gedachte dat ik hoop dat er wel een goede 'prikker' is en niet zo'n muts die hem 10x lek prikt en nog zonder resultaat.

Liefs Marina

Och garm das wel zielig.....
Waar moet je bloed voor laten prikken?
Meestal bij kindjes pakken ze het handje en doen ze dat is buigen naar beneden (dus vingers wijzen naar de teentjes zeg maar.
En dan zoeken ze wrs met bhv een lampje een bloedvat en brengen ze als het ware een infuusje in bovenop het handje en tappen ze bloed af.
Andere wijze is is dmv een vingerprikje.....
Maar het gebeurt niet net als bij ons in de elleboog plooi!
Sterkte straks laat je ff weten hoe het is gegaan?

liefs louise

ilse word nu in haar vinger klein prikje is dat
gelukkig niet als bij ons in de arm dat moest ze toen ze 10 dagen oud was wel wat een hell
hoop voor je dat hij ook een vinger prik krijgt.
en niet zo'n muts die gaat klungelen.
sterkte.
waar wor hij voor geprikt?

doen ze normaal niet in de arm hoor bij die kleintjes en idd niet zomaar iemand.
Als het even kan doen ze het met een vingerprikje, maar dat ligt eraan waarvoor het is natuurlijk!
Iig veel succes vandaag
Liefs MJ

Het is bij Tjerk al lang geleden maar toen deden ze het uit het voetje. Net als de hielprik en dan knijpen. Wat drinken meenemen dat leidt een beetje af. En ik had dus wel een leerling en die heeft 2 keer moeten prikken maar meer keren laten ze ze echt niet proberen bij die kleintjes. Ik weet niet precies hoe ze het op deze leeftijd doen maar ze doen het in ieder geval met een heel klein naaldje en ook met een slangetje ipv dat ze buisjes moeten wisselen.

Terug
Bovenaan