bloed verlies en 2 maal positieve test

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik hoop dat iemand   hier een antwoord op heeft.

ik heb 20 april mijn laatste menstruatie gehad daarvoor 23 maart netjes 28 dagen dus.
nu zou ik 2 a 3 mei mijn eisprong hebben, helaas kreeg ik een bloeding. dus dacht dat het mijn eisprong was. dit duurde tot zeker 5 mei ben toen naar de huisartsen post geweest want had last van kramp. daar bleek dat mijn darmen die krampen gaven. voor de zekerheid heeft hij toch maar getest en ja hoor zwanger!!
nu ben ik vandaag naar huisarts geweest en die heeft mij doorverwezen voor een echo kan pas volgende week terecht!! dus heb voor de zekerheid toch weer getest en weer twee dikke strepen...
als ik uitga van 28 dagen cyclus dan zou het hcg na 15 dagen al aanwezig zijn en dat is er onwaarschijnlijk dus kan mijn laatste menst. ook een innesteling zijn geweest en ben ik dus al 7 weken zwanger. kan dit........

verder als je zoveel dagen bloed verlies hebt is de kans op een miskraam 50%, maar mijn tweede test was de streep veel dikker als ik een miskraam zou hebben gehad kan je dan nog zo ´n positieve test hebben....

ik verlies nu nauwelijk bloed af en toe licht roze afscheiding

wie kan mij hier antwoord op geven...

liefs Nelle

Hmm, je zult echt even de echo af moeten wachten, want het kan alle kanten op...
Zelf denk ik dat de kans groter is dat je niet (meer) zwanger bent, dan wel, vanwege die dagen bloedverlies... Je test snel na een miskraam nog altijd positief namelijk, omdat je even tijd nodig hebt om het hCG uit je lichaam te laten weggaan.
Zeker als je zegt dat je mogelijk 7 weken bent, zou ik rekening houden met het feit dat je niet (meer) zwanger bent... Maar sterkte met wachten, (dat duurt altijd te lang in deze situaties) en laat maar even horen hoe het afgelopen is...

Hoi,

Toen ik zwanger was van mijn dochter, maar dat toen nog niet wist, had ik ook bloedverlies. Ook eerder dan normaal en ook ik dacht dat ik gewoon ongesteld was, maar het bleef maar.. ( langer dan een week....) en ook was ik misselijk en moe.
Ik had eigenlijk al besloten naar de ha te gaan toen mijn man vroeg of ik mss zwanger was. Voor de zekerheid een test gehaald en ja hoor, zwanger. Door het bloedverlies was ik natuurlijk heel onzeker, maar een volgende test gaf nog steeds zwanger aan. Ook ik kreeg een echo, maar ik was bang dat het weg zou zijn door dat bloedverlies wat er nog steeds was. Er was idd niets te zien en dus moest ik na twee weken terug. Na die twee weken zagen we een actief kindje met een goed kloppend hartje, ik was toen 9 weken zwanger.........

Bloedverlies hoeft dus niet direct miskraam te betekenen. Die heb ik dit jaar gehad en was heel anders..

Bij mijn dochter was het bloedverlies in het begin drie weken.....later in de zwangerschap had ik weer bloedverlies en weeen ( 26 weken) toen moest   ik naar het ziekenhuis en verder ernstig rustig aan doen!

Ik wens je veel geluk!

dank je wel voor jullie reactie

ik ben dus gister nog voor een echo geweest had mijn ha geregeld.
er was niks te zien maar dat ik die ochtend een dikke positieve test had wijst er op dat het geen miskraam is.

toch raar dat zo'n test van de drogist al wel hcg meet dus toch maar bloed prikken.
ik was erg bang voor een buiten baarmoederlijke zwangerschap. want dan verlies je bloed wordt je vaak ook ongesteld heb je een positieve test en is er niks zichtbaar op de echo.

vandaag ben ik gebeld door de gynacoloog en ik ben zwanger tis nog pril en er kan van alles gebeuren.. dus we wachten mijn NOD 16 mei af als k dan niet ongesteld wordt dan mag ik 2 juni voor een echo

ik wacht dus met stille hoop af, durf nog niet echt blij te zijn.

liefs Nelle

Och meid, ik leef erg met je mee! Ik herken het helemaal! Ik bleef ook zo onzeker, tot die ene echo dat ze echt bewoog en het hartje klopte!! De gyneacoloog zei toen ook al dat het waarschijnlijk goed zou blijven gaan omdat ze zich met 9 weken dus al bewoog!
Maar die weken ervoor waren echt een ramp voor mijn gemoedsrust!

Ik hoop dat alles in orde blijft en dat je 2 juni een lief frummeltje ziet op de echo!! En dan, lekker genieten!

Groetjes Hannneke

dankje hanneke

ik heb vandaag denk ik een miskraam ghad
had vanochtend last van krampen ik dacth van de obstipatie ben al twee dagen niet geweest maar op een gegeven moment voelde het als menstruatie krampen en verloor ik bloed met een stukje er in  ik denk het vruchtzakje. bloeden en krampen is toen gestopt tot een half uur geleden toen weer helder rood bloed verloren best wel wat...

ik weet het allemaal niet echt meer. als het bloeden stopt doe ik volgend weekend nog een zwangerschapstest en als die nog positief is laat ik de echo staan op 2 juni en anders bel ik met de arts.

ik vind het zo moeilijk als ik geen controle over mijnlichaam meer heb en niet weet wat er gebeurd.

moest het even kwijt liefs Nelle

Och wat ontzettend onzeker allemaal! Ik vind het echt vreselijk! Menstruatiekrampen horen wel bij een zwangerschap, die heb ik ook bij alle twee mijn kinders gehad! Heb je al een kindje? Ik weet dat toen ik een miskraam kreeg afgelopen februari dat ik echt duidelijke rugweeen had, echt een enorme stuwende kramp en onder de douche verloor ik in een ' perswee'   mijn kindje met veel bloed en stolsels erbij...
Ik wil je natuurlijk niet bang maken, maar misschien is het bij jou toch anders...
Bij Elize verloor ik ook helder rood bloed en af en toe een stolsel met de ' gewone' menstruatiekrampen..het is zo moeilijk! Ik zou je zo graag een hart onder de riem willen steken!

Heb je nog zwangerschapskwaaltjes? Ik hoop zo van harte dat je gewoon zwanger ben!!! Ik duim voor je!

Groetjes Hanneke

Hoi Nelle,

Wat vervelend allemaal, herken heel veel in je verhaal. Afgelopen november kreeg ik na mijn menstruatie toch wel heel erg veel last van zwangerschapsverschijnselen dat ik besloot te testen, positief ( 2 dagen na mijn laatste menstruatie). Een week later bij de huisarts laten testen en weer positief. Ben toen voor een echo geweest, bleek 6 weken zwanger maar geen hartaktie. Nog een keer tien dagen wachten voor een 2e echo, nog steeds geen hartaktie. Tussentijds had ik geen bloedverlies meer gehad, dus werd er besloten on te curreteren, omdat het lichaam er wel heel lang over deed om het vruchtje te laten gaan.
Ik hoop echt van harte dat het bij jou wel goed gaat, maar als ik je verhaal lees ben ik toch bang voor je dat het een miskraam is. Als hart onder de riem wil ik je wel vertellen dat ik sinds januari weer zwanger ben en dat alles er nu goed uit ziet.
Heel veel sterkte.

Groetjes,

Suus

Terug
Bovenaan