Bloed verlies

<p>Hallo dames </p><p>ik ben 5 weken zwanger en heb vanaf gister bloed verlies het is niet super veel en ik heb ook helemaal geen buikpijn ik verlies ook geen stollingen wie heeft dit ook gehad en is de zwanger schap gewoon goed hij gegaan</p>
 
Ik heb dit tijdens mijn eerste zwangerschap gehad met mijn zoontje. Bleef van begin tot 21 weken steeds kleine beetjes bloed verliezen, maar nooit een specifieke oorzaak voor gevonden. Gevoelige baarmoedermond denk ik. Ik had toen ook snel bloedend tandvlees en geregeld bloed uit mijn neus ook. Dus voor mij was het compleet onschuldig. Wel waren dat mentaal hele zware weken. Iedere keer die angst en onrust. Ik duim iig voor je dat het bij jou ook onschuldig is!!
 
Ik heb het ook gehad tot 20 weken inmiddels 23 weken zwanger. Ze vermoeden dat het komt doordat de placenta wat lager in de baarmoeder ligt.
 
Ik had inderdaad ook geen krampen of stolsels. Super vervelend, maar iets anders dan afwachten kun je niet doen.
 
Ik heb dat bij mijn zoontje gehad en deze zwangerschap weer. Deze keer kon ik dat trouwens ook wel echt als contactbloeding duiden: het gebeurde na de twee keer dat we seks hadden (daarna ook een hele tijd niet meer gedurfd) en na de inwendige echo's die ik had (ivm eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschap vroege echo gehad en vervolgens ivm bloedverlies weer). Bij mijn zoontje kon ik dat er niet aan koppelen. Bij mijn zoontje lag de placenta wel iets lager dan nu, maar ook niet voor de uitgang. Een echt duidelijke oorzaak ervoor hebben ze beide keren niet kunnen vinden, wel dat het niet uit de baarmoeder kwam, maar vermoedelijk uit de baarmoedermond.

Helaas ook al een paar keer meegemaakt dat het geen goed nieuws was, maar dus ook bij mijn (tot nu toe) goede zwangerschappen ook bloedverlies gehad.

Ik zou even contact opnemen met je verloskundige, misschien kom je hiermee in aanmerking voor een wat vroegere echo, maar verder is het vooral afwachten en hopen dat het alsnog goed zit met de zwangerschap.
 
Hallo dames,

Het klinkt heel herkenbaar. Dit is mijn 2e zwangerschap en ik ben nu 6 weken zwanger en ook bloedverlies gehad. Volgens VK niks om zorgen te maken, maar toch blijf je zorgen maken :(. Hopelijk vliegen die 2 weken voor de echo zo om.

Veel sterkte voor iedereen
 
Terug
Bovenaan