Ik heb dat bij mijn zoontje gehad en deze zwangerschap weer. Deze keer kon ik dat trouwens ook wel echt als contactbloeding duiden: het gebeurde na de twee keer dat we seks hadden (daarna ook een hele tijd niet meer gedurfd) en na de inwendige echo's die ik had (ivm eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschap vroege echo gehad en vervolgens ivm bloedverlies weer). Bij mijn zoontje kon ik dat er niet aan koppelen. Bij mijn zoontje lag de placenta wel iets lager dan nu, maar ook niet voor de uitgang. Een echt duidelijke oorzaak ervoor hebben ze beide keren niet kunnen vinden, wel dat het niet uit de baarmoeder kwam, maar vermoedelijk uit de baarmoedermond.
Helaas ook al een paar keer meegemaakt dat het geen goed nieuws was, maar dus ook bij mijn (tot nu toe) goede zwangerschappen ook bloedverlies gehad.
Ik zou even contact opnemen met je verloskundige, misschien kom je hiermee in aanmerking voor een wat vroegere echo, maar verder is het vooral afwachten en hopen dat het alsnog goed zit met de zwangerschap.