bloed verloren...in Frankrijk

Vorige week gingen manlief en ik vol goede moed richting Frankrijk.Nog even lekker met z'n tweetjes weg nu de baby er nog niet is. Maar onze buikbewoner besloot toch wat meer aandacht op te eisen. De eerste nacht op de camping verloor ik namelijk bloed! Flink schrikken natuurlijk. Volgende ochtend de verloskundige in Nederland gebeld. Waarschijnlijk is de bloeding ontstaan, omdat mijn placenta aan de voorkant en dicht bij de baarmoedermond ligt. Dit wisten we door de 20-weken echo. Ik moest rustig aandoen en hoefte me geen zorgen te maken. Dat rustig aandoen waren we toch al van plan en het was ook geen ramp. We stonden op een ontzettend mooie camping aan een meer aan de rand van de Alpen. Dus heb me prima vermaakt met een boek in de schaduw. Echter bleef ik een beetje bloed verliezen. Dan weer wat bruiner en dan weer rood. Dus toch maar weer de verloskundige gebeld. Zij gaf aan toch maar naar het ziekenhuis te gaan. Met ons matige Frans en de Fransen die nauwelijks Engels kunnen was dit best lastig communiceren. Maar we zijn daar super goed opgevangen en geholpen. Eerst een inwendig onderzoek gehad (erg leuk zo met een gynocoloog,een co-assisent en een dokter die alledrie naar binnen gluren, ahum), hieruit bleek dat ik geen actieve bloeding meer had, gelukkig! Toen een inwendige echo om de placenta goed te kunnen zien. Deze lag inderdaad ongunstig.Daarna nog een uitwendige echo gehad om de baby te controleren. Deze maakte het prima, bewoog ook lekker actief!
Ik moest nog 2 dagen rustig aandoen en daarna terugkomen voor een nacontrole. Uit die controle bleek dat alles stabiel was en dat ik weer mocht reizen. We wilden eigenlijk nog langer in Frankrijk blijven. Maar door de bloeding wilden we graag weer naar huis en waren dan ook blij dat dit mocht.
Gisteren teruggekomen en vandaag weer contact gehad met de verloskundige.Omdat er geen bloeding meer is, mag ik gewoon alles weer doen. Krijg nu alleen een extra echo met 30 weken om te kijken of de placenta al is opgeschoven.
Ik ben echt super blij dat ik toch nog een onbezorgde zwangerschap kan hebben. Want vorige week voelde dat toch anders!
En nu we eerder terug zijn van vakantie gaan manlief en ik beginnen aan de babykamer, is ook leuk!

Liefs Maartje

jeetje wat een verhaal ! Gelukkig gaat alles weer goed. Dus nu kan je weer lekker genieten :)

Ik ga in augustus op vakantie naar frankrijk ga toch maar voor de zekerheid even wat franse zinnen op papier zetten denk ik !

liefs Plien

Terug
Bovenaan