Bloed/ vocht in baarmoeder iemand ervaring

<p>Hallo allemaal,</p><p>Momenteel ben ik 7 + 4.</p><p>Gisterenochtend een kleine bloeding gehad. In de namiddag op controle geweest. Ons kleintje was goed gegroeid en het hartje klopte stevig maar er was een donkere plek te zien op de echo. Bloed of vocht.</p><p>De gynae zei dat ik hierdoor nog wel bloed kon verliezen en kon me niet volledig geruststellen.</p><p>Iemand hier ervaring mee ?</p><p> </p>
 
Hoi!
Ikzelf heb geen bloed verloren, maar op de echo 12 weken was wel een donkere vlek te zien. Vocht zeiden ze toen. Dit was helemaal weg bij de echo met 16 weken. De baby drukt door zn gewicht dan zelf het vocht uit de baarmoeder. 
Net een ander verhaal, maar misschien helpt het iets! Spannend zal het toch blijven! Sterkte! 
Groetjes.. 
 
In mijn vorige zwangerschap heb ik tussen week 10 en 15 enkele keren oud maar ook nieuw bloed verloren. Ik had geen krampen maar was wel bang voor een miskraam. Gelukkig kon ik toen (2018) iedere keer ter geruststelling bij de vk terecht. De echo's waren telkens goed en het kindje deed het perfect. Bij de echo met 14 weken zagen ze een echolucente ruimte naast vruchtzak. Een extra ruimte in de baarmoeder waarschijnlijk met bloed. Deze is uiteindelijk vanzelf weggegaan/afgevoerd door mijn lichaam. Ik vond het zeer spannend maar de goede zorg en begrip van de vk hebben mij geholpen. Ik zou ook adviseren deel je onzekerheid of angsten met je vk en probeer vertrouwen te houden in je lichaam en kindje. Onze dochter is nu 1,5 jaar en ben nu 13 weken zwanger zonder dit probleem. 
 
Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie berichtjes het geeft toch weer wat moed !
Mijn verloskundige ( in België) kon me niet echt helpen/ geruststellen. Zij kan ook geen echo's maken en bij de gynaecoloog kan ik niet altijd terecht.
Momenteel verlies ik nog steeds bloed na het plassen. Soms helder dan weer oud bloed. Het blijft wel bij enkele druppels. 
We zijn op dit ogenblik gewoon zo bang om weer ons kindje te moeten afgeven. 
Echt heel erg bedankt al voor deze positieve verhalen ! ☺️ Het geeft weer kracht.
 
 
Hoi Ilpa,
 
Bedankt voor de reactie! 
Helaas is het hier alsnog fout gelopen.
Niet door het hematoom maar gewoon een MA met 9 weken.
Geniet nog van de laatste weken en ik wens je een pracht van een dochter toe. 
 
Terug
Bovenaan