bloed

A

Anoniem

Guest
wie van jullie heeft dit ook een keertje mee gemaakt.
ik was bijna klaar met werken moest nog 10 minuten voor ik naar huis kon.
ik ga altijd voor ik naar huis ga nog eventjes lang de wc,want ik moet nog 3 kwartier fietsen voor dat ik thuis bent.
ik zat op de wc en plotseling had ik bloed op mij wc-papier ,ik schok enorm .
toen ik klaar was met werken en ik kwam thuis heb ik het met me man erover gehad.
en we weten allebei geen raad wat het zou kunnen (die bloed op het wc-papier).
ik meet elke dag mij temperatuur op,mij temperatuur gaat steeds om hoog elke ochten als ik gemeten hebt.
gisteren hebben we nog gevreen ,dat kan toch geen kwaad hoop ik.
ik weet even geen raad meer wie van jullie kan mij hier bij helpen.
ik wacht op jullie reactie.
groetjes van dees

Hoi,

Wat bedoel je precies met dat je temperatuur elke dag omhoog gaat? En gebruik je temperaturen juist als anti-conceptie of omdat je zwanger wilt worden? Dat kan ik er niet helemaal uit halen.

Groetjes, Linda

met temperatuur wil ik zeggen dat ik probeer om zwanger te worden.

Het zou een innestelingsbloeding kunnen zijn. In dat geval is het geen probleem dat je nog sex hebt gehad. Zoiezo lijkt mij die sex er niks mee te maken hebben, tenzij het aanduidt dat je zwanger bent, maar dat is dan positief.
Wat ik nog niet helemaal begrijp is dat je temperatuur iedere keer omhoog gaat, bedoel je daar meerdere maanden mee?
Als de temp. in deze cyclus in een keer ong. 0,3-0,5 graden is gestegen en zo hoog blijft heb je je eisprong gehad en daarna is het mogelijk dat je dus zwanger bent. Sorry als je dit al wist, maar hoop dat je hiermee je antwoord  hebt.
Groetjes, Linda

hoi linda

met temperaturen ben ik deze maand mee begonnen.
mij eerste was 36.3   toen ging mij teperatuur zo kijkt maar
36.3 - 36.7 - 36.9 - 37.1- 37.1 - 37.1 - 37.3 is dit een teken van een zwangerschap.
ik heb dit nog nooit gedaan .
ik moest van de dokter ermee beginnen,want ze is nu met vakantie daarna gaan we kijken zei de dokter als ik terug ben van de vakantie .
wat is hiier je antwoord op linda .

groetjes van dees

Hoi Dees,
Aan deze temperatuur alleen kan je niet afleiden of je zwanger bent ja of nee.

Ik heb even een stukje opgezocht op internet om het principe van temperaturen duidelijker uit te kunnen leggen. Dit is een goede omschrijving van hoe het werkt:

Meet 's morgens, als je nog in bed ligt, rectaal je temperatuur en schrijf deze op in een curve vervolgens doe je dit iedere dag om ongeveer dezelfde tijd, op dezelfde manier en noteer dit dagelijks (dag 2, dag 3 enz). 12-24 uur na de eisprong vindt er (o.i.v. het hormoon progesteron) een temperatuurstijging plaats van 0,3 tot 0,5 graden Celsius.
De temperatuur blijft vervolgens zo hoog en daalt vlak voor de nieuwe menstruatie weer naar het niveau van dag 1.

Het is belangrijk om voor het temperaturen niet te veel gedaan te hebben, dit kan namelijk je temperatuur beinvloeden.  Als je  je aan het voorgaande gehouden hebt, lijkt het dat je  rondom de dag dat je bent gaan temperaturen je eisprong je hebt gehad (kijkend naar je waardes).
(Het zou ook kunnen dat de 1ste en 2de dag iets mis is gegaan met temperaturen en dat je normaal rond de 37.1 schommelt. Je hebt daarvoor nog iets te weinig waardes.) Dit betekend echter niet dat je al zwanger bent. Als de temperatuur na ong. 14 dagen niet daalt, zou het kunnen dat je zwanger bent, zakt deze, dan zal je ongesteldheid er snel aan komen.
Meestal raad een dokter aan om 3 maanden, elke dag te temperaturen, dan heb je een beter vergelijk.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Helaas kan ik je niet vertellen of je wel of niet zwanger bent. Als je nog vragen hebt laat het maar weten.

Groetjes, Linda

hoi linda

ik vind het leuk dat we hier over kunnen praten.
bedank voor je advies,als ik nog iets wilt weten dan laat ik het wel horen aan je linda.
je mag me altijd oproepen hoor.

alleen bij mij gaat het moeilijk om op de zelfde tijd te temperatuur op te meten ,omdat ik in drie ploegendiensten werk.
maar goed we spreken dit nog wel .

groetjes van dees

Hoi Dees,

Dan wordt het inderdaad wat lastiger. Maar volgens mij zijn zoiezo de belangrijkste punten dat je niet te veel van te voren hebt gedaan en dat je elke dag temperatuurt, dan komt er vanzelf een patroon in. Veel succes met temperaturen en met het afwachten of je wel of niet ongesteld wordt.

Groetjes, Linda

Terug
Bovenaan