bloed

Hallo
Ik heb een vraagje,me broer heb net een zoontje gekregen ,en dat jochie heb zijn bloed groep zijn vriendin maakte een antistof aan ofzo.Het is allemaal goed het kindje is niet ziek ofzo.Ikzelf ben nu ook 11 weken zwanger en vroeg me af doen ze na een bevalling altijd een bloed test voor wat voor groep je heb of het je mams bloed heb of jou bloed heb het aan een collega gevraagt maar die heb kinderen van 6 jaar en ouder en die zei bij mij is dat niet gedaan (ze weet dus niet de bloedgroepen van haar kinderen)is dat nieuw ofzo en kan het ook wezen dat je kind een hele andere groep heb dan je man en jou? is niet echt een belangrijke vraag maar was wel nieuwschierig ???????
 
Tegenwoordig doen ze volgens mij standaard als je zwanger bent een bloedonderzoek.
En ook je bloedgroep wordt onderzocht.
Bij mij kwamen ze er dus achter dat ik negatief bloed heb en mijn man positief.
Nu krijg ik in week 30 een spuit zodat alle anitistoffen uit mijn lichaam zijn en na de bevalling wordt binnen 48 uur de bloedgroep van je kleintje gecontroleert, heeft die net als ma negatief dan gebeurt er verders niks, heeft die positief(dus andere bloedgroep als moeder) dan krijg je nog een spuit die zorgt dat je geen antistoffen aanmaakt.
Tegenwoordig hoef je je er dus niet meer druk om te maken.
 
Ik zelf ben oo d-resus negatief, zoals ze dat noemen, ten eertse moet je ronde de 13e week bloedprikken en wordt er gekeken of je d-resus negatief bent is dat zo moet je in de 30 week weer bloed laten prikken en krijg je ozlas Jiska dat zegt een spuit met anti-stoffen, deze hen ik al gehad. Nu moet mijn man na de geboorte een stukje navelstreng naar het lab brengen om te kijken of de baby de antistoffen ook heeft, zo niet niks aan de hand, en zo ja krijgt de baby ook een injectie.
Het komt steeds vaker voor en is absoluut niet gevaarlijk

Succes Tina
 
Terug
Bovenaan