bloed?!

Vanochtend had ik een veeg bruin bloed in mijn broekje. Nou heb ik wel eens gehoord dat dit kan zijn van de innesteling, maar ik schrok wel. Wil niet nog een mk doormaken... Heeft iemand van jullie hier ook last van? En wie weet wat het kan zijn?? Voel mijn buik ook, maar kan niet zeggen waar het van komt, moet vaak plassen en mijn darmen zijn behoorlijk van slag. Dus kan mijn blaas/darmen ook zijn... Grr, wil zo graag genieten, maar het is zo dubbel en onzeker. Slaap er zelfs slecht van zo spannend vind ik het.
sorry voor dit negatieve verslag, ik hoop dat jullie meer kunnen genieten van jullie prille zwangerschap!

Liefs, Hes

Hoi Hes,

Ik kan me voorstellen dat je vreselijk geschrokken bent. Zeker als je al een mk gehad hebt. Ik weet van mijn vorige zwangerschap dat ik met 13 weken helderrood bloed verloor en daarna bruin bloed en dat heeft nog bijna 4 weken geduurd. Ze hebben nooit geweten waar het vandaan kwam. Het enige wat ze mij konden vertellen was dat bruin bloed oud bloed is en dat dat geen kwaad kon. Maar ik heb nog nooit een mk gehad en weet ook niet hoe het voelt. Ik hoop voor je dat het weer overgaat en dat het niks is. En gewoon schrijven hier als je twijfelt of onzeker bent. Daar is dit forum ook voor.

Sterkte

Hoi Wondertje2009,

Dank je voor je reactie. Ik houd me ook maar vast aan het verhaal dat bruin bloed, oud bloed is, maar het is nog niet opgehouden. tis niet veel, maar toch. Het beangstigt mij... Nog 3 lange weken wachten voor de echo, maar goed dat wilden we zelf, dus niet zeuren ;) Zolang het niet flink gaat bloeden moet ik me geen zorgen maken vind ik zelf. Met de mk heb ik hier nooit last van gehad, toen was het gelijk een ongesteldheid zeg maar, dus misschien is dit wel een goed teken ??!! Ik moet ophouden met vergelijken, want volgens mij maak ik mezelf gewoon gek! Weer even een beklag van mijn kant, kan het nog bij niemand anders kwijt. Mijn man is veel te nuchter, die stapt daar zo overheen. Hij luistert naar me en dan is hij weer ergens anders mee bezig, dus daar heb ik in deze niet zoveel aan. En als ik nu de vk ga bellen, zegt ze toch dat ik het maar af moet wachten of ik krijg weer het verhaal van oud bloed, dus daar wacht ik nog maar even mee...

Liefs, Hes

Een paar uur later... toen ik rond 10 uur naar de WC ging, was mijn inlegkruisje helemaal vol... Nog steeds donker bloed, maar ik vertrouwde het niet meer. Dus heb ik de VK gebeld. Ze wist nog van mijn voorgeschiedenis, dus nu kan ik dinsdag voor de echo komen. We zijn zo bang dat het weer verkeerd gaat...

Hoi hoi,

Voor mannen is het allemaal een stuk eenvoudiger. Dat weet ik nog wel uit mijn eerste zwangerschap. Voor hun gaat het toch allemaal pas echt worden als het kind geboren is. Zij voelen ook niet wat jij voelt. Jij bent heel de dag bezig met een klein mensje wat aan het groeien is in je buik. Ik denk ook dat het bij mannen minder emotioneel is om een kindje zo vroeg in de zwangerschap te verliezen. Jou hele hormoonhuishouding ligt overhoop, jij moet bewust omgaan met eten enz. Maar als het niet overgaat kun je natuurlijk altijd de verloskundige bellen. Hier in de buurt zit een echobureau waar je volgens mij zo een afspraak kunt maken, dan moet je hem alleen zelf betalen, maar heb je wel de bevestiging als je een kloppend hartje ziet.

Probeer je niet te druk te maken en ik duim voor je dat het allemaal goed zit.

Sterkte

Hoi hoi

Ik hoop dat het bloeden al een beetje minder is of helemaal is opgehouden. Daar krijg je toch de zenuwen van. Sterkte en ben benieuwd wat dat nou was. Doe vooral lekker rustig aan. Enne je kan hier alles kwijt wij begrijpen denk ik beter dan de mannen.

Hoi hoi,

Fijn dat je dinsdag al mag voor een echo. Doe inderdaad lekker rustig aan en hopen dat het allemaal goed zit. Ga voor je duimen. Kan me zo voorstellen dat je gek wordt van de zenuwen enonzekerheid.

Sterkte.

Terug
Bovenaan