Bloedarmoede na miskraam/currettage

Hallo.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet van dit forum af wist. Toen ik zwanger was van onze dochter heb ik alleen het zwangerschapsforum en nu het 0-1 jaar forum gevolgt.
Maar helaas ben ik 1 van de zo vele vrouwen die een "miskraam" heeft gehad.
Ik was rond de 6 weken zwanger toen ik bloed begon te verliezen. Ik had dit ook in mijn eerste zwangerschap maar toen was het weinig en maar heel even.
Nu was het veel meer. Op 16 dec naar de verloskundige. Ze zag een vruchtzak dus een goed teken. Op 19 dec verloor ik ineens een groot stolsel en veel bloed. overstuur de verloskundige gebeld. We mochten langs komen. Nogsteeds een vruchtzak dus nogsteeds een goed teken. Op 23 december weer naar de verloskundige.
De vruchtzak was niet gegroeid dus dat was niet een goed teken. Gelukkig konden we de volgende dag naar de gyn. Ze zag een vruchtje maar geen hart activiteit.
De onzekerheid was nu voorbij. We wisten nu in ieder geval waar we aan toe waren.
Uiteindelijk op 26 december pillen (cytotec) genomen. De dag ervoor ook alweer een stolsel verloren, dus dan de natuur maar een handje mee helpen.
Op 2 jan naar de gyn. helaas was de baarmoeder niet schoon dus besloten voor een currettage. In het ziekenhuis bleek mijn Hb 5.5 te zijn. meteen staalpillen gekregen. Niet vreemd dat ik bloedarmoede had aangezien ik 3 weken bloedverlies heb gehad.
Nu mijn vraag:
Hoe snel knap je weer op van de bloedarmoede? De HA zei dat het wel een maand kan duren! As maandag wil ik weer gaan werken.
Groetjes F (moeder van een lieve dochter van 2)

Hallo F,
Allereerst sterkte gewenst, een miskraam is niet niks.
De combinatie van het emotionele en daarnaast het lichamelijke ongemak vond ik niet makkelijk.
Ik heb zelf in juni 2008 een miskraam gehad. In totaal heb ik ongeveer 5 weken bloedverlies gehad. Mijn ijzergehalte was gezakt naar 7.0 dus niet extreem laag. Toch heb ik 10 weken staalpillen geslikt en toen was het gestegen naar 8.4.
Het herstel met staalpillen gaat inderdaad langzaam, ik heb me na de miskraam best een lange tijd moe gevoeld.
Helaas kan het dus bij jou best een lange tijd gaan duren.
Sterkte meid, geef toe aan je gevoel en doe niets overhaast!
Groetjes Laura

Terug
Bovenaan