bloedarmoede

Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste zwangerschap en ik ben pas een paar weken! Maar ik wilde even wat vragen. Ik heb zeg maar chronische bloedarmoede, maar krijg hier geen medicatie meer voor. Ik heb nou het idee dat ik er sinds de zwangerschap VEEEEEEL meer last van heb. Weet iemand of ik gewoon ijzer-pillen mag slikken of iemand tips of voeding waar veel ijzer in zit?
Alvast bedankt!
Doeidoei Es
 
Hallo!

Ik ben zelf nu bijna 31 weken zwanger en vanaf het begin heb ik van mijn gyn. extra ijzer gehad "Kilor". Twee weken geleden was mijn tot nu toe laatste control, ik moet 1 mei weer terug. En ik had wat last gehad van erge duizeligheid, alles werd zwart en ik kon niet zitten of staan. Me ijzer was inderdaad gedaald dus van de gyn. mag ik sommige dagen twee envelopjes ijzer nemen inplaats van een. Maar als ik jou was zou ik het toch aan de verloskundige of arts vragen, neem NOOIT medicijnen ofzo andere tableten (zoals extravitaminen) zonder overleg met verloskundige of arts. Ik woon zelf in spanje dus hier zal het mischien iets anders werken.

Groetjes en het beste met je zwangerschap.
 
Ik heb zelf ook last van chronisch ijzertekort en heb dat meteen gemeld bij de verloskundige.
Ik heb op een gegeven moment ijzertabletjes gekregen, omdat de ijzer inderdaad te laag was. Gewoon ff je vk vragen !
 
hallo,

Bij mij begint altijd rond de 20e week mijn hb te dalen en ben dan erg moe,ik wilde deze keer geen staalpillen,dus ben ik naar DE Tuinen (natuurwinkel)gegaan om te vragen of ze er iets voor hadden,ik heb een drankje gekregen :Floradix,het hielp direct de volgende dag was ik weer aardig fit.Nu is die fles leeg en heb ik inplaats van het drankje de pilletjes genomen(het drankje is niet zo lekker)is precies het zelfde alleen t neemt wat makkelijker in.Echt het is geweldig spul en je kan er toch prima van naar het toilet.veel sucses groetjes el
 
ik heb ook een goede tip voor je. rosevicee Ferro. dat is die vruchtensiroop met extra ijzer (proef je een heel klein beetje)
die staat bij de babyproducten in de supermarkt.
liefs van sandy
 
Terug
Bovenaan