bloedarmoede

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal
ik ben 18 weken zwanger en helemaal blij.
ik mag niet klagen het gaat supergoed nergens geen last van alleen bloedarmoede.
waar ik me nu dus wel superbelabberd van voel.
heb iemand tips of ideetjes voor me.
liefs mij

spinazie, groeneappels, boekwijt(lekker, net als rijst koken, kan je in
natuur winkels halen), bonen, rode bieten, gedrogde abrikozen.

Ik hoop, deze lijstje helpt je

Hoi hoi,

ik ben zwanger van een tweeling en moet ter voorkoming van bloedarmoede extra ijzer en foliumzuur slikken.

Je zou multi-vitaminen voor zwangeren kunnen halen, daar zit alles in.
Een goede bron voor ijzer is Roosvicee Ferro. Ijzer neemt je lichaam
het beste op in combinatie met vitamine C. Neem het niet in met melk,
want dat belemmert de opname.

Fijne zwangerschap nog!

Inderdaad, zuivel kun je beter als tussendoortje gebruiken - bij de maaltijd kun je beter sap drinken (de vitaminen bevorderen de opname van ijzer). Roosvicee Ferro is inderdaad goed, en een andere tip: appel-perenstroop voor op brood! Sommige soorten zijn alleen gemaakt van appelsap en perensap, daar zit de meeste ijzer in. Toen ik vroeger roeide, had ik door overtraining ook vaak last van bloedarmoede, en toen heb ik dat geleerd, van die appelstroop.

Multivitaminen voor zwangeren zijn ook handig - daar zit precies in wat je mag hebben. Maar gebruik die pillen alleen als aanvulling!

Blijf er niet te lang mee rondlopen, hoor! Als er na een week of twee geen verbetering is, kun je je beter even laten testen. Het zou ook ergens anders door kunnen komen, maar dan weet je tenminste dat je ijzergehalte weer goed is.

Succes!
~Hilde

ik zit chronisch tegen bloedarmoede aan. ben nu 13 weken en had laatst Hb 6.6. niet echt overtuigend.
naast alle eerder genoemde voedingswaar, dat volgens mij allemaal klopt, is het ook belangrijk dat je voldoende blijft bewegen. Ook met beweging stimuleer je de bloedaanmaak. maar voeding is zeker zo belangrijk.
en anders langs de huisarts voor staalpillen. dat helpt echt. maar kan wel de boel wat verstoppen en dat is al een zwangerschapskwaaltje, haha.

greet

Dames...

Ik heb een hele goeie tip!
Moet je even kijken op www.voedingscentrum.nl!
Daar staat precies op wat je kunt eten om je ijzer-
niveau in het bloed op pijl kunt krijgen!
Er staan ook allemaal andere handige
voedingtips op! Ik vind het een echte aanrader.

Succes verders
Groetjes
Hanna

19wk 1dg

Hoi,
Mijn verloskundige vertelde me dat als je bloedarmoede hebt je dit alleen op kunt lossen met staaltabletten.
Alle bovengenoemde voeding is wel goed om het vervolgens op peil te houden; maar zou bloedarmoede niet genezen.

Groetjes Wendy

Terug
Bovenaan