Bloeddruk 180/115 maar geen zwangerschap vergiftiging

<p>Hi, ik ben 36 weken zwanger. Sinds week 14 een te hoge bloeddruk waar ik medicatie voor krijg. Met veel rust is t nog steeds onder controle gebleven maar de laatste 2 weken stijgt de bloeddruk. Dinsdag op controle zat ik op 180/115 zakte uiteindelijk wel naar 160/98. En nu blijft hij steeds rond 150/93 en 165/101 hangen. Morgen heb ik weer controle. Er wordt ook steeds bloed en urine afgenomen. Maar gelukkig komt daar steeds geen vergiftiging uit. Wel maak ik mij steeds meer zorgen dat de kleine nu voeding te kort gaat komen omdat alles te hard wordt rondgepompt.</p><p>Heeft iemand hier ervaring in? Voor mijn gevoel is t nu echt wachten tot ik vergiftiging krijg, en hoop eigenlijk dat ze voor die tijd inleiden.</p>

Een hoge bloeddruk hoeft niet noodzakelijk tot vergiftiging te leiden, je kan ook 'gewoon' zwangerschapshypertensie hebben. Sowieso is het goed dat ze alles blijven controleren, maar gezien alle uitslagen normaal blijven, zou ik me niet teveel zorgen maken over die vergiftiging ;-) zorgen maken is ook niet goed voor je bloeddruk :)

Ik heb het ook gehad in de laatste weken. Alles bleef goed gaan met het kindje. Op t laatst moest ik om de dag even naar de vk om bloeddruk op te meten & plasje mee. 1x op het randje gezeten qua hoogte, toen moest ik even in het ziekenhuis aan de monitor voor de baby. Maar alles bleef goed gaan en ben uiteindelijk met precies 40 weken thuis bevallen. 

Ik weet natuurlijk niet hoe je zout gebruik is, maar zoutloos eten wil de bloeddruk ook nog wel eens later zakken. Maar misschien doe je dit al?

Ja t ligt niet aan t eten. En ik ben ook ni echt een stress kip maar de bloeddruk vind ik nu wel serieus hoog worden. Vanwege de medicatie gaat ze wss bij 38 en half inleiden. Maar vroeg me meer af of t kwaad kon voor de kleine. Ook al is er geen vergiftiging.

Hoi ik heb dit zelf ook gehad heb een bloeddruk van 210/130 gehad hierbij geen eiwitten in de urine gevonden. De kleine bleef goed groeien volgens de echo’s en geen groei achterstand gelukkig. Krijg je geen extra medicatie voor de bloeddruk? Mijne waren steeds verhoogd of iets anders erbij. Zolang we een eiwitten worden gevonden en je hebt geen last van klachten zou ik me niet te druk maken.

Als ze het vermoeden hebben dat de kleine niet goed groeit dan checken ze wel.
Hier heel de zwangerschap (extreem) hoge bloeddruk. Bevallen met 36+1 van een kindje met een gewicht van 3195. Dus het zegt niks..

Tot nu toe waren de groei echo's idd ook goed, loopt week voor. Maar de bloeddruk was door de medicatie ook gewoon best goed. Nu schiet ie ineens omhoog, maar bedankt voor de positieve ervaringen?

Terug
Bovenaan