bloeddruk blijft erg laag,daarom zo moe?

A

Anoniem

Guest
hoi hoi
normaal al ik zwanger ben heb ik heel erg veel energie,vooral in deze laatste weken.
dan wil ik het hele huis schoon hebben en moet alles netjes.
maar nu heb ik dat dus niet,heb totaal geen energie.
mijn vk zegt dat het komt doordat mijn bloedruk steeds verder naar beneden gaat.
hij is nu 100/46,schijnt erg laag te zijn.
ook zal het er mee te maken hebben dat ik al 5 kids heb maar dat maakt normaal gesproken niks uit.
zijn er nog meer mensen met deze klachten die een tip hebben zodat ik weer een beetje energie krijg?
zout eten,drop eten enz heb ik al geprobeerd.
liefs sil(32,3 weken zwanger)

Hoi Sil,
hier nog iemand met hetzelfde probleem.
tegen mij is ook gezegd dat ik zoute drop moest eten maar ik lust geen drop.
voor de verdere rest is er niets aan te doen.
je kunt ook bij je eten veel zout gebruiken maar het heeft bij mij geen effect.
mijn bloeddruk is trouwens 80/50
het is niet fijn maar jij hoeft tenminste niet zo lang meer.
ik ben nu bijna 27 weken dus heb nog drie maanden te gaan.
we zullen het ermee moeten doen.
gr lisette

Behalve drop werkt zoethout thee ook (het gaat namelijk meer om de zoethoutwortel dan het zout) verder helpt het bij mij ook als ik af en toe een druivensuiker neem, al heeft dat meer met een lage suikerspiegel te maken dan met een lage bloeddruk.

Sterkte ermee,
Liefs Nika

Hoi Sil,

Hier nog zo eentje met een te lage bloeddruk.
Ik ben nu 35 weken en bij mij gaat de bloeddruk nu een beetje omhoog. Dit was al voorspeld door de VK. Gelukkig maar, want het wordt wel steeds zwaarder.
Ik zag dat je al 5 kinderen hebt dus echt rusten kun je niet. Voor mij is het m'n eerste en ik ben vanaf de 21 weken halve dagen gaan werken, omdat ik flauw gevallen was op m'n werk.
Bij mij heeft die rust 's middags (en natuurlijk de drop en de boullion) gelukkig geholpen.
Wat je ook nog zou kunnen doen is 's nachts je voeteneind een stukje omhoog zetten, zodat het bloed makkelijker weer terug kan naar je hart. Dit is mij erg goed bevallen, want dan heb je in iedergeval goed geslapen en dan begin je de dag al beter.

Ik wens je veel succes en sterkte met je zwangerschap!

Groetjes,
Marga

Terug
Bovenaan