<p>Dag allemaal,</p><p>Ik was gisteren voor reguliere controle bij verloskundige. Ik had een waarnemend verloskundige die ik eigenlijk al niet zo prettig vond en die weinig spreekuur doet. Ik kreeg dan ook heel weinig feedback steeds over de controles (ik vind het tijdens controle gewoon heel prettig om te horen hoe alles ervoor staat) en ze maakte ook gewoon wat fouten vanuit mijn dossier. Uiteindelijk ging ze natuurlijk ook mijn bloeddruk meten. Mijn bloeddruk vóór mijn zwangerschap was altijd gemiddeld 120/80. Tijdens elke controle was die steeds ook rond de 120/ 70-80, met een dip 3 weken geleden van 110/70. Gisteren was die ineens 130/80. Ze meette deze al over mijn shirt heen (wat volgens mij niet moet, ik vroeg dat ook nog maar het was prima volgens haar). Ik schrok wel een beetje omdat ik vond dat het wel echt wat gestegen was na de vorige controle, maar zij gaf aan dat ze het altijd vergelijken met de startwaarde van vóór de zwangerschap was en dit dus prima was. Toch zat het me niet helemaal lekker en heb ik aan het einde van de dag nog even gebeld. Haar collega vertelde dat de bovendruk inderdaad wat hoger was dan hiervoor, maar dat het nog prima binnen de normaalwaarden was en van allerlei factoren afhankelijk kan zijn (snel gefietst naar de praktijk, toevalligheid, meetfoutje). Onderdruk was prima volgens haar. Voor nu dus geen verdere acties, over 2.5 week heb ik weer controle. Dit stelde me wel wat gerust, maar toch voel ik me er niet helemaal fijn bij. Ik zit ook nog maar iets af van een hoge bloeddruk (140/90). Ik ben nu bijna 27 weken zwanger maar het laatste trimester stijgt die nog wat dus dan zit ik er zo aan... Dat maakt me wel wat ongerust aangezien de complicaties niet echt prettig kunnen zijn.</p><p>Wat denken jullie ervan? Zijn dit normaalwaarden en maak ik me nergens druk om? Wat is jullie ervaring?</p>