Bloeddruk en waardes in mijn bloed stijgen

A

Anoniem

Guest
Ik ben gisteren voor controle weg geweest en mijn bloeddruk was omhoog gegaan (122/88). Ik moest bloedprikken en urine inleveren. Ik ben vanmiddag gebeld en nu blijken de waardes ook aan het stijgen te zijn. Ik zit in het grijze gebied (?)  van zwangerschapsvergiftiging zei ze ! (en wat dat inhoudt is voor mij een ?) Nu moet ik volgende week vrijdag terug komen en eerder als ik klachten heb. Kleine was ook niet gegroeid in de afgelopen twee weken. Hij lag tegen de bovenste lijn aan en nu met alles tegen de gemiddelde lijn. Hopen dat ze de vorige keer verkeerd gemeten hebben, maar ja... daar kom je toch niet achter.
Moet wel zeggen dat het ik er nu wel een beetje zenuwachtig onder wordt. Ik vind het geen fijn idee. Ik mag ook niet meer alleen de deur uit, omdat ik vorige week bijna ben flauw gevallen. Pfffff...... en ik moet nog wel een paar weekjes uitzitten voor ik zo ver ben.

Heeft iemand hetzelfde (mee gemaakt) ?

Gr Tanja

He bah vervelend, nee hier heb ik gelukkig geen ervaring mee.
Sterkte

Monique

Geen ervaring mee, maar wil je wel veel succes wensen!!!

Liefs, Marielle

Hallo,

Helaas heb ik wel ervaring met een hoge bloeddruk en stijgende bloedwaarden, in mijn vorige zwangerschap heb ik 6 weken in het ziekenhuis gelegen met een veel te hoge bloeddruk en zeer afwijknde bloedwaarden, mijn zoon is toen uiteindelijk met 36 wkn gehaald, en door die te hoge bloeddruk en waarden is hij de laatste weken weinig gegroeid, hij woog bij de geboorte 1980 gram en was 42 cm, een heel klein manneke maar met hem is gelukkig alles goed gekomen. Nu ben 33,5 week zwanger en weer een te hoge bloeddruk en stijgende bloedwaarden, de gyn. heeft volledige rust voorgeschreven, dus zoveel mogelijk in bed of op de bank liggen en spanning en stress voorkomen. Nu heeft bij mij gelukkig de beeb nog geen last van al die vervelende dingen, ze  ( ja een meissie ) groeit nog steeds goed. Zolang zij het goed doet hoef ik mij geen zorgen te maken en alleen heel rustig aan te doen. Wel krijg ik nu iedere 2 wkn een echo om de groei te controleren, zodra zij niet meer groeit wordt ze gehaald.
Ik wens je veel sterkte de komende tijd, misschien heb je iets aan mijn verhaal, en je bent dus echt niet de enige.

groetjes

He, wat vervelend zeg. Ik heb zelf wel een hoge bloeddruk rond de 150/95, maar geen afwijking in mijn bloedwaardes en de baby is goed op schema, dus ze maken zich nog niet al teveel zorgen. Wel ben ik onder controle bij de gyn.

Begrijp ik nou dat je gewoon thuis bent? Ik had bij mijn 1e ook een hoge bloeddruk en verder geen rare dingen,m aar ik moest meteen het ziekenhuis in en plat liggen. Ze zijn dan toch bang dat je thuis teveel dingen gaat doen of zo.

Ik heb niet echt advies of informatie. Doe in elk geval heel rustig aan en als je je niet lekker voelt meteen aan de bel trekken.

Sterkte
groetjes Empe

Bedankt voor de reacties.
Ik hoop dat het nu gewoon zo blijft, want dan valt het allemaal wel mee volgens mij. Ik moet zeggen dat ik ze telefonisch heb gesproken en best overdonderd was.
Als ik geen klachten krijg moet ik volgende week vrijdag terug en dan gaan ze weer kijken hoe het is en hoor ik hoe het verder gaat lopen zei ze. Ik mag (gelukkig) gewoon thuis blijven, maar niet meer autorijden en alleen de deur uit.

Het is alleen balen dat ik doordat ik me nu toch wel een beetje druk maak veel te gericht ben op alle "pijntjes" en scheutjes in mijn lichaam.
Gr Tanja

Hoi Tanja,

Nou ik hoop inderdaad ook voor je dat alles gewoon zo blijft. Kan me inderdaad
voorstellen de je je nogal overdonderd voelt. Er komt volgens mij dan best
even een hoop op je af.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu op ieder 'pijntje' let. Dat is
volgens mij volkomen logisch, alleen wel heel erg vervelend.
Sterkte verder!

Groetjes Rinske 39 + 4

Terug
Bovenaan