Bloeddruk ineens gestegen!

A

Anoniem

Guest
Hey Meiden,

Vrijdag ben ik naar de verloskundige geweest en die constateerde dat mijn bloeddruk ineens behoorlijk gestegen was. Van de 115/65 naar de 115/80. Omdat die geen goed teken was moest ik rustig aan doen. Het hele weekend dus rustig aan gedaan, voetjes omhoog en nergens geen last van. Vanochtend moest ik naar de bedrijfsarts. Deze heeft weer mijn bloeddruk opgemeten en nu was deze 140/90! Dus weer gestegen! Ik heb geen idee wat k verkeerd doe, maar erg goed lijkt me dit toch niet.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn bloeddruk daalt en niet verder stijgt! Ik mag nu nog maar 3 uur per dag werken en als ik morgen nog een verhoogde bloeddruk heb word ik doorverwezen naar het ziekenhuis (door bedrijfsarts).

Liefs,

Danielle

Hoi Dani,

Da's balen joh, je doet het al rustiger aan, maar misschien krijg je het advies om  helemaal te stoppen met werken? Is natuurlijk niet leuk, maar jullie gezondheid gaat voor natuurlijk.

Het is  wel goed dat je nu goed in de gaten gehouden wordt, want als het niet tijdig was ontdekt kunnen jij en je baby er last van krijgen.

Ook lees je wel eens dat je zout moet beperken en veel water moet drinken, maar je hoort ook wel dat minder zout eigenlijk achterhaald is en niet zoveel uitmaakt.

Ik denk dat je het beste het advies van je arts kunt afwachten...

succes!  
Marnie

Hee,

Als ik jou jou was zou ik meteen stoppen met werken!!! Mijn schoonzusje is het weekend met spoed opgenomen in het ziekenhuis vanwege een hoge bloeddruk. Zij moet nu volledige bedrust houden en mag alleen van het bed af om naar de wc te gaan. Tevens krijgt ze medecijnen om de bloeddruk omlaag te krijgen, dit lukt nu aardig.
De groei van haar kindje word nauwkeurig in de gaen gehouden.
Ik weet niet hoeveel weken je nu bent. Maar doe het echt rustig aan. Een hoge bloeddruk is echt gevaarlijk voor zowel het kindje als voor jou.
Overleg met de verloskundige, misschien is het toch beter om bedrust te houden.

Veel sterkte, Ris

Op dit moment ben ik bijna 33 weken zwanger. Ik schijn geen gevaarlijk hoge bloeddruk te hebben, alleen stijgt het sinds een week enorm. En hoe dat kan weet niemand. Heb niet gek gedaan, heb alleen meer rust genomen doordat ik steeds harde buiken had.
Ben heel benieuwd of het morgen nog zo hoog is of juist lager! Hoop lager want als het blijft stijgen, lijkt me dat ook niet goed. Heb ook geen idee of het kwaad kan voor het kindje.

Liefs,

Danielle

Bij mijn vorige zwangerschap steeg mijn bloeddruk tot angstaanjagende hoogtes....heel snel.... ik moest direkt zoutloos gaan eten van de gyn....en vochtafdrijvers gaan nuttigen dus water en selderij en bleekselderij...rauw eten of drank van maken...zelfs zoutloos brood moest ik nemen en zoutloze kaas...was echt smerig maar die bloeddruk moest omlaag van die arts anders werd ik opgenomen...nou dat zag ik helemaal niet zitten dus dan ga je het wel tot je nemen hoor!!!
Ow ja en veeeeeel andijvie gekookt zonder zout en kruiden ga je super van plassen!!!

Succes meid.

Gea

Heb net toch maar de verloskunde gebeld. Moet morgen naar het ziekenhuis om getest te worden op zwangerschapsvergiftiging. Ze vertrouwen het toch niet helemaal. Hopen dat het loosalarm is en dat mijn bloeddruk morgen weer normaal is.

Heel erg bedankt voor de reacties en ik laat jullie weten hoe het morgen is afgelopen!

Liefs,

Danielle

Heeee Dani,

Ik moest vanmorgen ook naar de verloskundige,en mijn bloeddruk is ook ineens gestegen. 140/90 is de hele zwangerschap rond de 130/75 geweest.
Moest dus ook bloed laten prikken in het ziekenhuis. Ik baal hier best wel van.
Ik ben bijna 38 weken zwanger.
Ik krijg gelukkig vanmiddag nog de uitslag dus daar hoef ik niet lang op te wachten.
Laten we hopen dat het meevalt.

Groetjes Lena

Terug
Bovenaan