bloeddruk langzaam omhoog, eiwit gehalte te hoog

Hoi allemaal,

Nou, hier een hectisch weekje achter de rug.
Maandag op controle geweest bij de gyn. Alles was goed, behalve de bloeddruk, die gaat langzaam aan elke controle omhoog. De gyn wilde voor de zekerheid bloed laten prikken en een urinemonster. Smiddag al telefoon, mevrouw, uw eiwit gehalte in de urine is te hoog en dit in combinatie met de hoge bloeddruk kan wijzen op zwangerschapsvergiftiging. Komt u zometeen even 2 flessen halen om vanaf morgenochtend 24 uur urine in op te sparen. Zo gezegd zo gedaan, verder geen uitleg over hoe of wat en na de flessen opgehaald te hebben en een afspraak voor afgelopen woensdag op de triage weer naar huis.
Woensdag mijn urine ingeleverd en smiddags terug naar het ziekenhuis voor de extra controle, eerst een ctg, die was goed volgens de gyn maar de eiwitten waren er nog steeds. Het belangrijkste met het kindje gaat alles goed verder had en heb ik zelf weinig klachten.

Nu morgen weer een ctg en zondag weer urine sparen en maandag weer een ctg en extra controle.

De gyn heeft gister nog wel gekeken of ik ingeleid kon worden maar alles zit nog potdicht volgens hem dus zolang het goed gaat met het kindje blijft het nog even zitten.

Al met al tot nog toe geen verontruste berichten, maar wat ik niet begrijp is dat hij gaat kijken of ik ingeleid kan worden terwijl alles goed gaat met het kindje, ik weet wel dat zwangerschapsvergiftiging niet goed is, maar hoe of wat precies.........dat vertellen ze me niet.

Weet iemand hoe of wat?

Groetjes Anouska
37 weken

Hoi Anouska,

Ik weet hier verder ook niks van.
Maar was gisteren bij de vk en kreeg te horen dat ik mezelf goed in de gaten moet houden omdat ik toch wel wat veel vocht vast hou. nou moet ik volgende week inderdaad m'n urine mee nemen maar op zich was m'n bloeddruk gisteren nog niet te hoog.

Schrikken.... Ja en nee. Niet echt want voel me verder goed. Op het slapen na.maar ja je maakt je toch wel zorgen om je kleintje.
Oplettender wel in ieder geval. kreeg ook te horen dat als ik hoofdpijn, misselijk of iets dergelijks gelijk moest bellen om extra m'n bloeddruk te controleren.

Dus voor ons is het afwachten tot volgende week.

Jij heel veel succes in ieder geval. En hou ons op de hoogte....

Kus Feetje
36, 2 wk

he anouska en feetje,

hier dezelfde klachten. eitwit in urine was aanwezig, moet dit dus in de gaten houden, als tip gaven ze mij om eerst wat in de wc te plassen alvorens op te vangen. ivm de afscheiding die we aan het einde van de zwangerschap hebben kan het hier aan liggen. ook mijn bloeddruk is wat hoger dan anders, dus ook ik moet in de gaten houden of ik hoofdpijn, misselijk of duizelig word/krijg. dan inderdaad extra controle. baby hier ligt al in de startblokken, hoofd ligt vast, maar moet nog officieel 3 weken voor uitgetelde datum.

ook hier dus afwachten tot de volgende controle. succes samen, we houden elkaar op de hoogte

gr ellen

Hoi meiden,

Zwangerschapsvergiftiging kan voor de kleine eigenlijk geen kwaad. Alleen voor jezelf. Maar zolang ze je laten rondlopen, is het eiwitgehalte nog niet zo hoog dat het echt schadelijk is.
Inderdaad zelf heel goed je 'klachten' in de gaten houden. Teveel aankomen ineens kan ook een teken zijn (bv 2 kilo in 1 week), dan moet je ook aan de bel trekken.
Op het moment dat je bloeddruk en eiwitgehalte gevaarlijk hoog zouden zijn houden ze je in het ziekenhuis en gaan ze de kleine pas halen.

Ik denk dus dat je je nog geen zorgen hoeft te maken, maar dat het wel goed is om zelf ook allert te zijn. En als je het niet vertrouwd gewoon aan de bel trekkken! Daar zijn ze voor!

Ik gebruik sinds 21 weken zwangerschap medicijnen voor de hoge bloeddruk, waardoor ik nu gelukkig geen leverfunctiestoornissen heb (bij de eerste 2 wel gehad). Dat is ook een vorm van zwangerschapsvergiftiging.
Wel begin ik ook flinke hoeveelheden vocht vast te houden en blijft mijn bloeddruk wat aan de hoge kant. Dus de gyn heeft nu ook tegen mij gezegd dat ik, zodra ik weer meer klachten krijg, ik weer aan de bel moet trekken.

Hopelijk gaat het voor ons allemaal meevallen en wordt het niet erger dan het nu is.

Jullie zijn dus gelukkig al wel 37 weken, dus de kleine mag komen zonder problemen als het nodig is, dat scheelt.

Succes met de laatste loodjes!

Groetjes Suus 35w1d

hoi Anouska,

ik heb bij mijn 1ste een zwangerschapsvergiftiging gehad.
ik kwam met week 35 bij de vk en toen was mijn bloeddruk ineens ontzettend hoog.ik moest meteen naar het ziekenhuis omdat ik ook eiwitten in mijn urine had..nou diezelfde avond lag ik nog in het ziekenhuis..na een week in het ziekenhuis te hebben gelegen dachtten ze wel dat ik weer naar huis kon..die zelfde nacht was ik weer in het ziekenhuis en werdt ik opnieuw opgenomen.
mijn leverfunctie ging achteruit en er werdt gedacht aan HELLP..maar uiteindelijk bleef het gewoon bij die vergifitging..mijn bloeddruk was ook zo hoog dat ze me niet eens konden inleiden..
met 38weken is er een groei echo gemaakt..verder leek dat alles goed ging met de beeb maar na 5 dagen opnieuw een echo gemaakt te hebben bleek dat de baby niks meer bijkwam! ik werdt meteen ingeleid...en ja hoor ook was er in het vruchtwater gepoept..dat kan weer zijn omdat de baby het benauwd heeft gehad..
achteraf heetft mijn zoontje en zodanig kleine bescadiging aan zn hersens opgelopen door mijn ontzettend hoge bloeddruk..
dus let echt gewoon goed op! willen ze je inleiden..laat het gewoon gebeuren,ga geen risico's lopen!

kenmerken zijn vooral..veel bijkomen door vocht..echt hoofdpijn ensterretjes zien vaak op een dag!

liefs kim 33.3

ik ben het levende bewijs dat het wel slecht voor je kindje kan zijn hoor!
bij kwam het voornamelijk door " het streven naar de uitgerekende datum" in het ziekenhus toen!
mijn zoontje kwam de laatste weken door de vergifiging niet aan..
ze hebben mij ingeleid met 39weken.
maar mijn zoontje heeft door het te lang lopen met een hoge bloeddruk en vergiftiging wel mooi een kleine beschadiging aan de hersens overgehouden.
ik wil jullie zeker niet bang maken maar let gewoon goed op!!!!!!!
als de arts wil inleiden is het alleen maar beter je hebt de 37 weken toch al bereikt! en zodra je iets merkt trek meteen aan de bel!
liefs kim 33,3 wkn zwanger van nr 2!

Hi Anouska,

Misschien heb je wat aan deze link:
http://www.medicinfo.nl/%7Bd998379f-65a0-4b35-aec5-440612fc646d%7D/%7B6439845C-5167-4C83-93BD-F51635614753%7D

Op de site van medicinfo staat heel veel informatie over van alles en nog wat. Ik heb er al regelmatig op gekeken.

Gelukkig voor mij kan ik je mijn ervaringen niet vertellen, mijn bloeddruk is steeds rond de 105/55, laatste keer was deze 115/70 en dat scheelt mij weer heel veel duizelingen.

Sterkte.

Gr. Tamara

Terug
Bovenaan